Trust Easy Connect 9600 plus

Status
Niet open voor verdere reacties.

ardger9

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2001
Berichten
359
Ik heb een probleem met mijn scanner onder windows 98 heeft ie altijd gewerkt, maar nu onder XP wil ie het nie doen. Ik heb de drivers voor XP voor de scanner op gehaald maar dat wil ook niet helpen.
Wie weet een oplossing???

Groeten Ard
 
Hoe is deze aangesloten? USB of parallel?
In geval van parallel, wordt geadviseerd om bi-directioneel data verkeer uit te schakelen in je bios, dus op hooguit op EPP zetten (sneller kan de scanner niet aan)
Als je al een printer hebt geïnsatlleerd, verwijder eerst die driver, installeer dan de scanner en dan pas de printer weer.

En last but not least, zorg dat je bent aangemeld als administrator in XP.
 
Waar gaat het fout? Worden de drivers wel correct geïnstalleerd?

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Waar gaat het fout? Worden de drivers wel correct geïnstalleerd?

Groetjes,
Bennie
Als ik bij configscherm scanners en cameras en dan toevoegen dan de drivers op zoek via bladeren moet ie .inf bestand hebben en die staat er geen tussen.
 
Laatst bewerkt:
En die drivers zijn wel eerst uitgepakt?

Groetjes,
Bennie
 
Ik ben ooit voor een collega op zoek geweest naar XP-drivers voor de Trust 9600, helaas ik heb ze nooit kunnen vinden. Ik denk dat het niet gaat lukken.
 
Post ook ff antwoorden op de vragen van Ron:)

Groetjes,
Bennie
 
Ik heb de drivers van de drivers van trust dus die zullen wel kloppen hoop ik. :confused:
 
Geplaatst door maestro12
Hoe is deze aangesloten? USB of parallel?
In geval van parallel, wordt geadviseerd om bi-directioneel data verkeer uit te schakelen in je bios, dus op hooguit op EPP zetten (sneller kan de scanner niet aan)
Als je al een printer hebt geïnsatlleerd, verwijder eerst die driver, installeer dan de scanner en dan pas de printer weer.

En last but not least, zorg dat je bent aangemeld als administrator in XP.
1. hij is aangesloten via parallel.
2. ik ben niet zo thuis in de bios waar zou ik dat ergens moeten zoeken??
3. Zal ik proberen maar omdat ie de drivers niet vind denk ik niet dat het veel zal helpen, maar wie nie waagt die niet wint
 
Geplaatst door maestro12

In geval van parallel, wordt geadviseerd om bi-directioneel data verkeer uit te schakelen in je bios, dus op hooguit op EPP zetten (sneller kan de scanner niet aan)
Ik heb nix veranderd in het bios sinds dat ik van 98 naar XP ben gegaan of doet xp dat zelf???
Ik ben ook als beheerder aan gemeld.
 
start gewoon het bestand 'setup.exe' wat onstaat na het uitpakken van de driver.
 
misschien dat je hier iets aan hebt. Zie bijlage
 

Bijlagen

  • kopie van install2.txt
    5,2 KB · Weergaven: 161
Ik heb nog wat rondgeneusd op het internet. Het blijkt dat deze scanner inderdaad niet onder XP valt te installeren. In een Italiaanse nieuwsgroep vond ik evenwel de volgende aanwijzing, waarvan niet bekend is of die wel of niet werkt: haal eerst de huidige drivers eraf en download dan die voor Win 2000:

1) Typ in start\uitvoeren regedit [ok]
2) Navigeer naar de volgende sleutel: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion"
3) Dubbelklik in het rechter scherm op "Productname".
4) Verander de waarde in Microsoft Windows 2000.
5) Sluit het register en installeer nu de drivers voor Windows 2000.
6) Start de PC opnieuw op.
7) Herhaal stappen 1 t/m 4
8) Sluit het register. De scanner zou nu moeten werken.

Tip: maak van de gewijzigde sleutel een BACKUP!!!! (Bestand\exporteren in het register)

Groetjes,
Bennie
 
Het artikel waaraan Bennie refereert is ouder dan de drivers die nu bij Trust te vinden zijn en inderdaad waren er bij Trust voorheen geen XP drivers te vinden, echter nu staan ze apart vermeld bij Trust dus misschien werkt het toch door gewoon setup te draaien zoals trust zegt te doen.
 
Geplaatst door maestro12
Het artikel waaraan Bennie refereert is ouder dan de drivers die nu bij Trust te vinden zijn en inderdaad waren er bij Trust voorheen geen XP drivers te vinden, echter nu staan ze apart vermeld bij Trust dus misschien werkt het toch door gewoon setup te draaien zoals trust zegt te doen.
Gewoon stup draaien werkt niet omdat hij het .inf bestand niet heeft :confused:
groeten ard
 
Welk *.inf bestand, als ik hier het gedownloade uitpak staan er 2 bestanden in, één ervan is setup.exe, als je daar op dubbelklikt begint hier gewoon de installatie.

Als ik bij configscherm scanners en cameras en dan toevoegen dan de drivers op zoek via bladeren moet ie .inf bestand hebben en die staat er geen tussen.

Zo moet je het dus NIET doen, want dan kan die inderdaad geen *.inf vinden. Je moet gewoon in verkenner het uitgepakte bestand opzoeken en dan setup starten.
 
Dat heb ik ook gedaan maar XP zie mijn scanner nog steeds niet. Wat doe ik dan fout?? Ik kan wel het scanner programma starten, maar ik kan geen scanner kiezen.
 
Welk scanner programma bedoel je?
Heb je iets van PaintShopPro?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan