Trust Flat Scan USB 19200

• Onderwerp starter Onderwerp starter CiCi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CiCi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2002
Ik probeer m'n scanner aan te sluiten op de laptop.. Krijg steeds de volgende melding, terwijl alles goed zit..

Cannot Operate!
1.Please check whether the scanner connects to the computer.
2.Make sure that the scanner connects to the power, and the LED is on.
3.Note that you can not connect the scanner to the bus power device.

Wat kan ik hieraan doen ?

Geplaatst door CiCi
Ik probeer m'n scanner aan te sluiten op de laptop.. Krijg steeds de volgende melding, terwijl alles goed zit..

Cannot Operate!
1.Please check whether the scanner connects to the computer.
2.Make sure that the scanner connects to the power, and the LED is on.
3.Note that you can not connect the scanner to the bus power device.

Wat kan ik hieraan doen ?

Met name de laatste regel baart me zorgen, het zou er op kunnen duiden dat het vermogen van de USB poort te laag is voor je scanner, misschien kan je dat even nazoeken in je documentatie.

Geplaatst door maestro12
Met name de laatste regel baart me zorgen, het zou er op kunnen duiden dat het vermogen van de USB poort te laag is voor je scanner, misschien kan je dat even nazoeken in je documentatie.
Nee, dat is 't niet.. De printer en scanner hebben 'tzelfde kabeltje.. Zelfde vermogen bedoel'k.. Printer werkt er wel op.. Ik zit nu met drivers te klooien.. 'k Denk niet dat 't 'm is, maja.. :rolleyes:

Conclusie: Deze scanner werkt niet met Xp (op de laptop) ? :eek:

Volgens Trust:
Does the product work on Windows XP?
Yes, the scanner works on Windows XP with the Windows 2000 driver and applications included on the CD version 1.0. See manual for installation details.

En wat ik verder tegenkwam:
Verwijder eerst een eventuele USB printer driver, installeer daarna pas de scanner en als laatste de printer weer.
Je weet maar nooit.

Nope.. Nou wilt ie al helemaal niet meer installeren.. Geeft meteen bij de installatie aan dat 't niet kan worden geïnstalleerd.. :confused:

Geplaatst door CiCi
Nope.. Nou wilt ie al helemaal niet meer installeren.. Geeft meteen bij de installatie aan dat 't niet kan worden geïnstalleerd.. :confused:

Wat geeft die dan exact voor een melding?

Eerst deze =»
74468989.jpg

Daarna deze =»
77747236.jpg

Dit gebeurde eerst niet.. Kon 'm gewoon installeren..

Ik mag aannemen dat je eerst de voorgaande installatie ongedaan gemaakt hebt en dat je de scanner niet aangesloten had tijdens de nieuwe installatie?

Die eerste melding is eigenwijzigheid van ome Bill en kan je gewoon negeren, de tweede is wel vervelend.

De vorige installatie (èn de printer-installatie) heb ik idd eerst wel ongedaan gemaakt... Maar 't niet aansluiten van de scanner tijdens installatie snap ik effe niet ? :confused: Dan kan ie 'm toch ook nie installeren? (Heb 't net nog effe geprobeerd, dan doettie nix hoor.. :D )

Op de Trust site wordt vermeld (en dat geldt voor 99% van de USB apparaten) het apparaat NIET AANSLUITEN tijdens de installatie of pas als erom gevraagt wordt anders pas erna!!!!!!!!!

Huh.. Ik laat 'm altijd detecteren door Windows zelf...... (Gaat makkelijker dan helemaal naar Configuratiescherm - Hardware toevoegen te bladeren.. :o ) Dat heb ik net ook alweer geprobeerd, maar 't lukt gewoon weer niet.. Krijg dezelfde melding...... :(

Dat moet ook niet zo, volgens trust zit er een setup bij die je MOET gebruiken. Misschien is het handig als je de handleiding eerst leest voordat je gaat beginnen, zo lijk je op de rest van Nederland, eerst wat gaan doen en dan pas de handleiding lezen :p

Die setup ben ik ook langsgelopen hoor... Zelfde resultaat..

Tsja, ik ben onderhand bang dat het een driverrommeltje is op de laptop volgens trust moet het allemaal werken, ik weet in elk geval zeker dat het op een 'gewone' pc wel werkt (zwager heeft dezelfde scanner + XP).
Waarom het dan op jouw laptop niet wil is mij nu even een raadsel.
Je kan nog even de techsupport van Trust proberen maar daar heb ik niet zulke hele fantastische ervaringen mee.

Denk dat ik 't maar laat jah... Alleen op de pc gebruiken....... Zou wel handiger zijn geweest op de laptop.. maja.. Jammer.. Bedankt voor je hulp iig Maestro12! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan