trust router

Status
Niet open voor verdere reacties.

makso

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
ik heb een breedband basic internetansluiting van wanadoo/orange. Hierop hen via een sweex router 2 computers, x-box en een laptop aangesloten. dit werkt naar behoren.
Om de laptop ook, b.v. in de tuin te kunnen gebruiken wil ik de sweex vervangen door een draadloze router. Ik heb een trust 44 mbps in mijn bezit.
Ik heb al van alles geprobeerd echter tot nu zonder resultaat. verbindingen met het kabelmodel komen niet tot stand denk ik want ik krijg bij de lan verbinding steeds een rood kruis. besturingssysteem op de laptop is vista. op de andere comp. XP.
Alle lampjes op de router werken.

Kan iemand mij helpen????

Al de gegevens van de provider goed in de router ingevoerd?

Ja voor zover ik weet wel, ik twijfel nog over de toekenning van het IP adres, de keuze's zijn: automatisch IP adres: fixed IP adres: PPPoE IP automatisch of PPPoE met een vast IP adres. Ik weet ook niet waar ik deze gegevens kan terugvinden

Dacht ik ook,

maar als ik deze opte kies heb ik alleen maar toegang lokaal.
Als ik de router zelf laat kiezen dan kiest hij voor fixed IP address. ik moet hierbij de volgenden gegevens ingeven; WAN IP address; WAN subnet mask; WAN Gateway address; DNS server 1; DNS server 2 en DNS server 3.

Waar ik die gegevens vandaan moet halen moet ik nog opzoeken.

Heb je al ipconfig /renew gedaan ?
Start-uitvoeren cmd en dan ipconfig /renew in tikken

Ja reeds gedaan, zou het zo kunnen zijn dat de verbinding niet tot stand komt door een verkeerd ip adres. Als ik de computer direct aansluit op het kabelmodel krijg ik bij ipconfig een ander adres dan wanneer ik dat doe met de router ertussen. Moet ik het eerste ip adres (rechtstreeks van het kabelmodem) om verbinding naar buiten te maken?

Alles al gedaan en volgens mij op de juiste manier. De trust is ook een accesspoint dus ik heb ook al het volgende geprobeerd:
Eerst verbinding gemaakt met het internet via de standaard LAN verbinding via de SWEEX.
daarna de netwerkkabel uit de latop gehaald en deze ingeplugd in de WAN ingang op de router. De opstelling wordt dan als volgt: Kabelmdem verbonden met de WAN aansluiting SWEEX, netwerkkabel verbonden aan de SWEEX en vandaar naar de WAN aansluiting van de TRUST.
De laptop kan de router wel draadloos vinden maar kan geen verbinding maken met het internet.

Contact gehad met Trust, blijkt dat deze router niet overweg kan met Vista, dus einde oefening.
Iedereen bedankt voor hun inbreng.

Typisch Trust; bouwen spullen die maar met een beperkte hoeveelheid apparatuur om kan gaan. Kost je gigantisch veel tijd om dat uit te vinden. Goedkope troep, komt er bij mij niet meer in

Ron

wat denk je wat, na enig denkwerk en wellicht een portie geluk de zaak draaiend gekregen.
Instellingen in de router gezet via draaiende pc op xp, daarna laptop opgestart en vond het draadloos internet. Alles beveiligd met wep sleutel en gaan met die banaan.
Kreeg trouwens net nog een mail van trust waarin ze naar het besturingssysteem vroegen.
Ik heb ze dat doorgegeven en laat ze nog even zweten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan