Trusted handler en de rest van die onzin

Status
Niet open voor verdere reacties.

musch

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Berichten
26
Geacht forum.

Ik ben overgestapt naar win 7 , wat ik een uitermate prettige OS vind , ik heb de overstap gemaakt
vanaf win xp ,want vista vond ik niks .
Ik heb dus never nooit niet te maken gehad met beheerders en administrators gewoon om de simpele reden
dat ik de enige en echte gebruiker ben van mijn pc's .
Nu wil ik net zoals voorheen in XP onder WINDOWS/WEB/WALLPAPER al die voorgebakken plaatje's weggooien
en dan krijg ik bonje met de trusted handler , en als die geen ruzie zoekt dan heb ik bonje met mezelf , ik ben
tenslotte ingelogd als administrator maar heb geen rechten omdat ik die rechten niet aan mezelf kan toewijzen ??????
IK oefen nu effe op een oud laptopje waarop ik vlot een win 7 heb geinstalleerd en google mezelf suf , op dat laptopje ben
ik de enigste en er is maar een admini en dat ben ik en nog lukt het me niet om die achterlijke onzin uit WEB te verwijderen .

Mijn vraag nu ..is er een regedit of andere manier om die trusted handler voorgoed de nek om te draaien .

Want ondanks het feit dat ik win 7 fijn vind ben ik een voorstander van baas op eigen PC en dan denk ik erover om dan
toch maar weer af te zakken naar win XP opdat ik gewoon weer al die pre en voorgeinstaleerde **** kan wegmikken ???

Is er een mogelijkheid om mezelf de superbaas van de C schijf te maken opdat ik niet steeds weer allerlei onzin moet uithalen om iets
te tweaken cq te veranderen.

BTW voorzover ik kan en volgen google is dit trusted gedoe een knappe ellende veroorzaker :-(

Alvast mijn dank voor jullie attentie en in afwachting van de dood van trusted en admin.
 
Beste musch,

Windows 7 is juist zo ontworpen dat het niet zo gevoelig is voor virussen. Dit komt omdat het account inderdaad geen rechten tot systeemmappen krijgt. Wil je daar iets verwijderen dan kan nadat je de groep administrators (of jezelf) aan de eigenaren van de betreffende mappen/bestanden toekent. Dit gaat overigens niet in een domein omgeving. Volledig beheer en het moet lukken.
 
Hoi Microsofthelpt. bedankt voor je snelle respons..

Hoe kom ik dan aan volledig beheer ...ik ben ingelogd als administrator en de enigste gebruiker ?
En wanneer ik mezelf machtig als beheerder dan krijg ik geen machtiging van mijzelf ..
Uiteraard waardeer ik de moeite die MS zich getroost om te voorkomen dat ik virussen binnenhengel , maar
ik heb virus scanners lopen en het verwijderen van achtergrond plaatje's zal mijn pjuter niet echt kwetsbaarder maken !

Ik vind dat ik gewoon de baas moet zijn over mijn eigen pc en niet gedomineerd moet worden door een of ander onbestaand
figuur die zich trusted handler noemt , juist dat wat MS wil voorkomen gebeurd "iets of iemand is de baas op mijn pc "

Derhalve vertrouw ik die trusted handler niet en wil ik van "hem/haar "af .

BTW de laptop die ik noemde is geeneens online , ik wil het ding gewoon inrichten naar mijn eigen idee , en geen
plaatje's voorgebakken video's ,muziek en spelletje's.

Edoch hoe raak ik trusted handler kwijt zonder al die omslachtige toestanden ??

met vriendelijke groet Musch oftewel Willem.
 
L.S.

Na enige omzwervingen , een nieuwe HD en een verse installatie heb ik de volgende oplossing gevonden.
Dit werkt geheid en zeker, eerst onderstaande handeling verrichten , daarna het bewuste progje/map/plaatje of what ever
aanklikken met rechtermuisknop , eigenschappen , beveiliging , jezelf aanwijzen als gemachtigd en doen wat je niet laten kan :cool:

--------------------------------------------


U opent het Verkenner-venster Computer en u klikt de C-schijf aan met de rechtermuisknop. Kies de optie Eigenschappen. Klik nu het tabblad Beveiliging aan en vervolgens op de knop Geavanceerd drukt. Er springt een venster open met geavanceerde beveiligingsinstellingen.

U ziet dat TrustedInstaller de eigenaar is van de C-schijf. Verder ziet u de sectie Eigenaar wijzigen in, alwaar de andere gebruikeraccounts van deze Vista-pc worden getoond. Klik op de knop Bewerken om aan te geven dat C: een nieuwe eigenaar gaat krijgen, te weten de groep Administrators.

Om er voor te zorgen dat de groep Administrators niet alleen de eigenaar wordt van de wortelmap van C:, plaatst u een vinkje voor het veld Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen. Daarna op OK klikken en de hele C-schijf krijgt een andere eigenaar. Met overigens een kleine uitzondering voor circa tien�� vijftien bestanden die zich - op dit moment - niet laten manipuleren, omdat ze zijn geopend.

Geen probleem, de getoonde boodschappen kunt u gewoon wegklikken! Waarmee u de rechtmatige eigenaar bent geworden van Windows Vista. Fabrikant Microsoft is uiteraard niet blij met de hier omschreven handelingen, maar intussen hebt u een systeem gekregen dat een stuk spontaner reageert en dat in de toekomst veel eenvoudiger kan worden aangepast. En dat is ook wat waard!

------------------------------------------------

wat mij betreft opgelost...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan