TTF kaders installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orenda

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
6
Hallo,

Ik heb niet zo heel veel verstand van computers dus ik hoop dat ik deze vraag in de juiste sectie stel...

Ik heb een tijdje geleden wat kaders gedownload van het internet, maar nu wilde ik die gaan gebruiken en nu blijkt dat de kaders in een TTF Fonts bestand staan, waardoor het mij alleen maar lukt om ze als lettertype in de Fonts map te installeren. Maar ik zou ze dus graag gewoon als A4 formaat kaders als plaatjes willen hebben zodat ik ze kan gebruiken voor printwerk en online voor op mijn kleinschalige website.

Als iemand mij kan vertellen óf en zo ja, hoe dit mogelijk is, dan hoor ik dat heel graag! Ik heb al geprobeerd om ze in paint te vergroten :eek: maar dat lukte niet want dan werden ze wazig.

Alvast bedankt!

Orenda
 
Welkom bij Helpmij.nl

Als je weet waar je die kaders hebt gedownload zou helpen :)
 
Ik heb daar eens gekeken. Maar ik geloof dat dat alleen lettertypen zijn. Dus geen kaders die je op site grootte zou kunnen gebruiken. Wat is de bedoeling precies?
 
Ja, ik had ze gedownload en toen zag ik dat het in een ttf bestand stond. Maar ik vond het vreemd dat je dat alleen maar als lettertype zou kunnen gebruiken want wie gebruikt er nu kaders als lettertype? In ieder geval was het de bedoeling dat ik het dan op één of andere manier om kon zetten van ttf naar een gewoon bestand zodat ik de kaders ook daadwerkelijk als kaders kon gebruiken. Weet iemand óf dat kan en zo ja, hoe?
 
Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat het kaders zijn, maar gekaderde letters. Ze zijn denk ik te klein om als kader te gebruiken wat ook wel blijkt uit:

Ik heb al geprobeerd om ze in paint te vergroten maar dat lukte niet want dan werden ze wazig.

Het lijkt me het beste op zoek te gaan naar andere kaders....
 
Oke, jammer! Maar weet iemand dan misschien waar ik andere, goede kaders kan vinden, in een victoriaans/art nouveau/klassiek uiterlijk? Ik heb daar namelijk al heeeeel lang naar gezocht maar kan het nergens vinden.
 
Misschien kun je op Helpmij vragen of er iemand is die ze voor je wil maken :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan