tulp kabel van de speaker kapot

• Onderwerp starter Onderwerp starter sci89
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sci89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw lid hier, dus hoop dat ik dit bericht in de juiste categorie heb gezet.

Ik heb een Logitech Z2300 2.1 geluidssysteem. helaas is van mijn rechter speaker het ijzeren pinnetje van mijn (male) tulpstekker afgebroken.

Weet een van jullie misschien of het mogelijk is hier een nieuwe op te zetten of moet ik een hele nieuwe box bestellen? Ik denk ga het eerst hier eens vragen voordat ik zelf het snoer doorknip en een ander stekkertje aanschaf. ben zelf namelijk niet erg handig met dit soort dingen.

Ik hoop dat iemand een oplossing kan geven en hoor dan ook graag van jullie.
alvast hartelijk dank,

Groeten SCI89

Je kan inderdaad in de winkel losse tulpaansluitingen kopen.
Dus ja, het is hartstikke mogelijk om er een nieuwe op te zetten.
het is wel even pielen met solderen en goed oppasen dat de draadjes elkaar niet raken (kortsluiting).

Heb je al eens eerder gesoldeerd? In principe is het voor een ervaren soldeerder een kwestie van minuten, anders kan je best even via youtube een tutorial downloaden, want net als wat BluetoothUSB zegt: als je kortsluiting maakt of slecht soldeert kunnen je speakers gaan brommen.

Komen de cinch (tulp) aansluitingen direct uit de speaker of zitten die ook weer met een stekker (bijvoorbeeld minijack) vast? In dat geval zou ik gewoon een hele nieuwe kabel kopen. Zo duur is dat niet.

Bij een tulpkabel is de buitenste coating (die vezels) de + en de middelste kern de - . Misschien handig om te weten.

Goedemiddag,

Oke hartelijk dank voor de reacties,

ik ben zelf niet erg handig met de soldeerbout maar wel familie die daar goed mee overweg kan. dus ik kijk hun wel lief aan..

verder is het een systeem met een gele en zwarte ingang op de versterker heeft zitten.
de draad loopt direct de box in, maar ik kan deze niet openen. de kapjes zitten namelijk verlijmd. dus het wordt dan toch een nieuwe (male) tulp aanschaffen en deze solderen..

maar zit ik dan niet met een te grote weerstand>??

Waar zou je te vel weerstand van hebben?
Zoals ik het zie, heb je een speaker met een kabeltje die je in "iets" de output moet steken.
Wanneer je de tulp-male-aansluitingen eraf haalt en ze vernieuwd, gebeurd er niets behalve dat de draad misschien een centimeter korter wordt.
Dus dit moet gewoon werken ;)
Ps. als je er niet zeker van bent, misschien heeft je familie er wel ervaring mee, als je ze lief aankijkt en een doosje Merci meeneemt XD
Maar nee, te veel weerstand zou geen probleem zijn.
Mocht het toch gaan brommen, dan zit er een kabeltje dwars.
Dit kun je oplossen door ze van elkaar af te scheiden of door ze desnoods aan elkaar te verbinden via een kroonsteentje (dat zou het laatste zijn wat ik zou doen, aangezien dat er heel lelijk uit ziet).

Succes met je speakers!

Ps. komt er mooi geluid uit de Logitech Z2300 2.1?

Goedemiddag allemaal!

Het heeft even op zich laten wachten maar HIJ WERKT WEER!!!
Ben ontzettend bij dat me geluid weer terug is, en zonder kraken of ruis. de eerste keer dat ik hem erin plugde zat
er een hoge ruis toon in het geluid. In eerste instantie was ik bang dat het van de box af kwam. Nadat ik de linker box in de rechter uitgang heb geplugd,
zat het geluid er nog steeds in. Dus toen heb ik de grote bas box, waar tevens de versterker en alles ingebouwd zit, los geschroefd.
heb een paar keer aan het snoertje gefriemeld en het is nu weer helemaal weg.

In een Logitec Z2300 zit een heerlijk geluid, met de juiste software kan je er een prachtig diep geluid uithalen omdat het setje beschikt over 250 watt rms, alleen is het jammer dat het geen surround set is. Verder moet ik er wel bij vertellen dat ik al eerder een keer problemen heb gehad, misschien heb ik pech met dit setje, maar toen was de versterker kapot gegaan. (viel tevens gewoon binnen de garantie).
Maar over de geluidskwaliteit ben ik zeer tevreden.

Wat mij betreft ben ik zeer goed geholpen, hartelijk dank voor alle reacties!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan