tulp stekker aan subfoofer zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gone_is_my_name

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
tulp stekker aan subwoofer zetten

Hallo,

Ik heb thuis een oud dolby surround setje, daar zit een subwoofer bij. Aan deze subwoofer zit 1 draad die opsplitst in plus en min aan het eind.

Nu heb ik een versterker met een sufwoofer ingang, mar deze vraagt om een tulp stekker. Kan ik deze draad op een tulp stekker solderen? IK heb het namelijk geprobeerd door de draad tegen de min en pluspool van de stekker te houden, maar dat werkte niet. Weet iemand een oplossing om mijn sub werkend te krijgen?
dankje!

+

P.S. Sorry voor spelfout in titel ;)

Laatst bewerkt:
Niet alleen in de titel :D. Op de sub UIT van je versterker kan alleen een actieve subwoofer worden aangesloten, dwz eentje die een eigen versterker en een 220 V stekker heeft. Als jouw subwoofer dat niet heeft, kun je 'm niet zo aan sluiten.

Ahaa, dat verklaart een hoop ;). Is het mogelijk omdat met een tussenversterker te doen o.i.d.? Hoe kan ik deze dan aansluiten?

Yep, met een zgn. 'Eindversterker'. Die heeft een lijn-ingang en speaker-uitgang.
Als je nog een gewone (hifi-) versterker hebt liggen, kun je de sub out aansluiten op de aux- of tape-ingang. (op L of R) Alleen heb je voor een beetje subwoofer wel een zware versterker nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan