Tulup -> VGA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vedelaar

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2005
Ik heb een snoertje zoals hier te zien is:
Snoertje.jpg

Deze zat bij een kaart die nooit heeft gewerkt, maar waarmee je een apparaat met tulup kan aansluiten op je computer. Je moest dan de hoofdstekker, waar de tulup-stekkertjes ook aan vast zitten in het kaartje stoppen, in de tulup gaten moest het apparaat, en de andere stekker moest in je videokaart.
Vervolgens kon je met speciale software de beelden bekijken die via tulup binnen kwamen.

Nu dacht ik, wat gebeurd er als ik deze stekker in de achterkant van mijn TFT/CRT monitor stop, en er een apparaat met tulup op aansluit. Krijg ik dan gewoon het beeld van die tulup stekker, of sloop ik hier mijn scherm mee?

Ik heb weleens apparaatjes gezien die beeld van tulup stekkertjes om kunnen zetten naar een computer-scherm signaal, die kosten dan 50 euro...

Is het mogelijk met alleen dit snoertje?

Derk

Tulp en cinch is volgens mij hetzelfde plugje ....
Maar als ik dat kabeltje zo bekijk dan lijkt het wel dat je wellicht een andere weergever (beamer?) er op aansluiten kan, misschien ook wel een DVDrecorder ...

Kun je opnemen wat je allemaal doet met je pc ....

Dat zou mischien werken als ik hem in mijn PC steek...
Maar als ik hem in mijn monitor steek (Daar zit een female VGA achterin) dan kan ik er bijvoorbeeld een DVD speler oid op aan sluiten?

Kan ik dit gewoon testen of sloop ik daar mijn computer, beeldscherm of DVD speler mee?

Niet doen.

Deze stekker is speciaal gemaakt om gebruikt te worden met die videokaart.
VGA stekkers hebben normaal gesproken bijvoorbeeld geen audio.

Voor alleen het beeld zijn niet alle 15 pinnen nodig, je schrijft dat de extra stekkers bedoeld waren als input, vermoedelijk heeft de producent een paar pinnen misbruikt om met één stekker aansluiting ook signalen binnen te kunnen halen op de video kaart, naast de VGA signalen die naar buiten / de monitor gingen.
Een monitor kan niets met deze extra signalen.

Vermoedelijk gaat er niks stuk al je de stekker alleen maar aansluit op je monitor.
Maar de tulp/cinch stekkers zou ik zeker niet door verbinden met andere apparatuur om op die manier beeld op je monitor te krijgen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan