Tune up Utilities

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er nog niet heel veel ervaring mee. Gebruik het net een paar dagen. Maar er zitten veel mogelijkheden in om je systeem te optimaliseren en daarnaast zitten ook veel leuke aardigheden om je uiterlijk van je windows aan te passen.
 
ik werk er nu al 4 maanden mee is het een probleem of wat wilde je er van weten ? :)
 
Nee een probleem heb ik nog niet. Ik wilde graag weten hoe het bevalt en of het waar is dat je je systeem hiermee goed kunt optimaliseren. Wat vinden jullie van het gebruik van het programma als zodanig. Of zijn er nog betere versies om je systeem te optimaliseren. Ik weet nog niet of het de moeite waard is om het erop te zetten. Hebben nog meerdere dit programma in gebruik en wat is jullie ervaring hiermee. Vast bedankt voor jullie reactie.
 
Hallo !

Ik installeer het programma veel bij mensen die niet heel veel van PC's weten.

Er zit een "One click maintenance" knop bij, die vrij eenvoudig de PC redelijhk schoon houdt.

Je kunt er vrij veilig je PC wat mee opleuken.

Startmenu bijhouden met een redelijke uitleg in het nederlands (!)

Aardig progje waar je je m.i. geen buil aan kunt vallen, maar voor een "pro"zijn er betere.

Greetz,

Harry.
 
Ik denk dat ik eerst die trial versie maar eens ga bekijken hoe dit werkt. Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Als ik hier even iets aan mag toevoegen?

Waarom zou je betalen voor TuneUp Utilities ?

Voor een registry maintenance programma ben je even goed met Ccleaner af naar mijn mening. Als je TuneUp Utilities zou aanschaffen, zou je dat doen voor de tweaks die je kan doen met je systeeminterface. Zo denk ik er toch over. Dingen zoals de startup monitor en van die zaken zitten ook gewoon in Windows en weet de iets meer ervaren gebruiker zelf wel te vinden.

James :)
 
CCleaner heb ik al en ik en ik dacht wat toe voegen aan mijn systeem.

ik gebruik de nieuwsgroepen FTDv3 en eweka.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voorheen system mechanics geprobeerd en hiervan werd mijn systeem alleen maar trager. Bij Tuneup utilities heb ik dat probleem niet. Mijn systeem lijkt nu wel wat sneller te zijn geworden na een systeem controle. Ben hier zeer tevreden over.
 
Als ik hier even iets aan mag toevoegen?

Waarom zou je betalen voor TuneUp Utilities ?

Voor een registry maintenance programma ben je even goed met Ccleaner af naar mijn mening. Als je TuneUp Utilities zou aanschaffen, zou je dat doen voor de tweaks die je kan doen met je systeeminterface. Zo denk ik er toch over. Dingen zoals de startup monitor en van die zaken zitten ook gewoon in Windows en weet de iets meer ervaren gebruiker zelf wel te vinden.

James :)

draai jij tune-up maar eens en dan na een herstart Ccleaner dan zie je dat tune-up en Ccleaner
verschillende dingen en troep vind dus ik vind het zo kwaad nog niet dat
je beide progjes gebruik ik gebruik Ccleaner nu 1 jaar en tune up 4 maand
nooit geen conflikt of ergere fouten ontdekt :thumb:

ps. mijn tune-up heb ik gekregen met licensie dus niets gekocht :p
 
Hallo !

Ik installeer het programma veel bij mensen die niet heel veel van PC's weten.

Er zit een "One click maintenance" knop bij, die vrij eenvoudig de PC redelijhk schoon houdt.

Je kunt er vrij veilig je PC wat mee opleuken.

Startmenu bijhouden met een redelijke uitleg in het nederlands (!)

Aardig progje waar je je m.i. geen buil aan kunt vallen, maar voor een "pro"zijn er betere.

Greetz,

Harry.

Welk programma is nou het beste om te gebruiken. Je ziet er zoveel die allemaal hetzelfde lijken te doen. Is er nou 1 programma die alles kan en hier het beste in is??
 
Ik gebruik, XP-Anti-Spy, Tweak-XP PRO, X-Setup, System Mechanic en Advanced System Optimizer, voor de tweaks.

Ntregopt, RegScrup-XP en Ccleaner, voor het register op te ruimen en te defragmenteren, en een combinatie van al die progjes, voor de overbodige bestanden en weer het register te cleanen.:D

Kan ook allemaal handmatig in register ingesteld worden, maar dan ben je even bezig.:eek:
 
Hallo !

Wat je wilt gebruiken ligt toch ook aan je kennis niveau ?

Ik gebruik ook Tweak XP en Advanced System Optimyzer, maar die zijn niet voor iedereen even makkelijk.

Ik heb dus geen aandelen Lange Pier(!!), maar ik vind TuneUp Utilities (in het Nederlands) een prima progje voor mensen die niet al te diep in hun Windows willen/kunnen duiken.

Vooral de "OneClick Maintenance"(of zoiets) wordt naar mijn ervaring erg prettig gevonden.

Ik doe elke week wel tenminste twee installs en ik zet het er bij de meeste klanten op.

Voor wat het waard is,

Greetz,

Harry.
 
draai jij tune-up maar eens en dan na een herstart Ccleaner dan zie je dat tune-up en Ccleaner
verschillende dingen en troep vind dus ik vind het zo kwaad nog niet dat
je beide progjes gebruik ik gebruik Ccleaner nu 1 jaar en tune up 4 maand
nooit geen conflikt of ergere fouten ontdekt :thumb:

ps. mijn tune-up heb ik gekregen met licensie dus niets gekocht :p
Heb ik ooit beweerd dat ze zouden conflicteren? Nee. :confused:
 
Nu twijfel ik welke ik moet installeren. Ik heb Tune-up Utilities op het systeem staan en ook System Mechanic Professional 6.0. Maar welke van de 2 moet ik er nu opzetten, wat is beter?
 
Laatst bewerkt:
TuneUp lijkt op Advanced System Optimizer, die ik gebruik, maar ik gebruik ook System Mechanic, waar weer een hele goede defragmenteerder inzit, en ze vinden, na een registercleaning met de een, toch weer andere dingen met de andere.

Zou zeggen, beide.
 
voor register cleaning gebruik ik RegSupreme Pro v1.4.0.48 ik al een tijd
 
Heb ik ooit beweerd dat ze zouden conflicteren? Nee. :confused:

nee maar mag ik geen opties meer aan toevoegen ? pff meld me al wel weer af van deze topic zoek het uit :)
dacht dat helpmij . nl een help site was en geen afkraak site !!
 
Laatst bewerkt:
Van de ene kant is het nogal l*llig dat software (ontwikkelelaars) eigenlijk een hoop tweaks en opties bij elkaar pleuren die je ook zelf kan doen, stoppen het in een mooi jasje en vragen er dan geld voor. Dus je betaald dan een hoop geld of je doet het dan maar illegaal voor dat jasje en het gebruikers gemak dat er meerdere opties in een programma zitten.

Deze programa's werken voor 90% met het register waar ze dingen aanpassen behalve dan voor sommige shell customizings daar heb je soms extra files voor nodig zoals boot, logon screens en lua files die ergens anders moet downloaden met misschien de nodige gevolgen van dien (ideaal voor spyware en virussen)

Hier onder volgt een lijstje van gratis progjes die hetzelfde kunnen als Tune Up Utils..

http://www.tweakgenie.com/ (freeware version)

http://www.speedguide.net/tcpoptimizer.php

http://www.driverheaven.net/dforce/default.php

Of het schoonmaken van je register je prestaties verbeterd zijn de meningen over verdeeld
maar er is nog niemand geweest die dit als bewijs met stopwatch heeft kunnen aantonen.
Dus als het werkt gaat het hier om miliseconden die je met het blote oog niet waarnemen kan.

Zoals ik al zei worden 90% van de instellingen in het register aangepast en zijn eigenlijk permanent tot dat ze weer handmatig of door installatie van een programma worden veranderd.. Dus dat regelmatig Automatisch scannen voor systeem optimalisatie is gewoon Bull en onnodig recourse verbruik tijdens de scan.

Wil je graag zelf leren wat zo'n tweak programma nu doet in het register instaleer dan het gratis progje Regshot.. http://www.majorgeeks.com/download965.html

Open het tweak programma en daarna doe je met regshot een eerste opname van het register. vink in het tweakprogramma een tweak aan en klik op apply en daarna doe je een tweede opname met regshot en klik "Vergelijken" dan krijg je een kladblok die weergeeft welke registersleutel + waarde is aangepast (van - tot) en zul je zien dat je dat ook zelf hanmatig kan doen en daar bijna geen programma's voor nodig hebt...

Als je hier niet te lui of te D (minder slim) voor bent omdat te leren mag je je oprecht belazerd voelen als je geld betaald hebt voor zo'n programma..
:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het weekend even op testsysteem de boel uittesten en begin met System Mechanic Professional 6.0.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan