TuneUp Utilities 2006 ? of extra RAM geheugen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
hoi, las elders best goede dingen over " tune up utilities 2006 " . Toen ik met dit programma ging scannen kwam hij veel foutjes tegen. Deze heeft het programma netjes verholpen / verwijdert en mijn pc ( met xp pro ) werd aanzienlijk sneller. Later zag ik dat het programma iets te enthousiast te werk is gegaan. Ik miste spontaan wat iconen bij programma's in het startmenu. Daarnaast geeft windows verkenner niet alle mappen weer ( zelfs als ik " alle mappen en bestanden weergeven " heb aangevinkt, blijven sommige mapjes onzichtbaar, de mapjes zijn er degelijk, want als ik ernaar ga zoeken met de zoekfunctie vind ie ze wel ). En een aantal belangrijke dll bestanden waren ook weg ( later weer via-via kunnen zoeken via internet en weer terugezet ).

Tune up utilities 2006 had bij de eerste scan geen backup gemaakt zodat ik de boel niet terug kon draaien. Van een 2e scan wel ( die hij automatisch op de achtergrond heeft uitgevoerd zonder dat ik het door had ). de backup van de 2e heb ik teruggedraait.

zelf heb ik een oudere pc, die alleen voor internet bedoelt is, verder gebruik ik hem ook niet voor andere doeleinden. Ook wilde ik extra ram-geheugen erin zetten ( er zat 64 + 256 ram erin, die van 64 hoorde standaard bij de pc, die wilde ik vervangen door 1 van 128 ram). Zodra ik de nieuwe erin had gezet deed de pc erg raar. Ik kreeg foutmeldingen over bepaalde dll bestanden die niet waren gevonden, of exe bestanden die onjuist werkten. Zodra ik die 128 ram weer verving met de oude 64 ram geheugen, deed alles weer normaal, geen foutmelding, helemaal niks. Ik ging op t net kijken hoeveel ram mn pc kon hebben. Ik las dat een pentium 2 versie van mijn pc makkelijk 384 ram aan kon. Mijn pc is zelf een p3, dus dat zou makkelijk kunnen.

Inmiddels heb ik tuneup utilities 2006 verwijderd van mijn pc. Maar zou het kunnen dat de " schade " die tuneup utilities heeft achtergelaten, in combinatie met het nieuwe ram geheugen, dat het XP teveel word ? En dat van die verkenner dat niet meer alle mappen word weergegeven, kan dat nog goedkomen ? Alvast dank :D

Heb je al geprobeerd of je de situatie dat alles nog goed werkt terug kan zetten met systeemherstel?

systeemherstel kan helaas niet... :(

PC werkt nu zoals voorheen, met dus als enige nadeel dat verkenner niet alle mapjes weergeeft, en ik geen nieuwe ram erin moet zetten.

Zelf denk ik dat er iets niet goed zit in het windows register, of dat er iets is veranderd daar. Maar heb daar verder geen verstand van :P

inmiddels is het probleem met verkenner opgelost. Zit nu alleen nog met dat RAM probleem :)

Tijdje geleden, maar ik probeer het nog eens :)

Heb zo'n diagnose programmaatje ( aida32 ) op mn pc staan, en heb gekeken hoeveel RAM mijn pc aankan. Volgens dat programmaatje kan mijn pc maximaal 512 RAM aan. Aangezien ik nu 256 + 64 heb, en die van 64 wil vervangen door 128 ram, dan kom ik op totaal van 384 ram. Dat moet dus geen probleem zijn.

Van de week heb ik t weer geprobeert met die 128 erbij. pc startte normaal op, maar de virusscanner werd niet geactiveerd, en mn firewall bleef ook weg ( had ik eerst geen last van.. ). Voordat ik iets kon doen startte de pc weer opnieuw op. Daarna werkt ie enigzins wel normaal ( krijg wel spontane reboots ). Heb wel gekeken of ie die nieuwe ram geheugen pakt, en er staat idd 384 ram.. Heb toch wederom die 128 verwisseld met de oude 64, word gek van die spontane reboots, nu werkt ie zoals vanouds, met totaal 320 ram..

Kan die ramuitbreiding van 128 beschadigd zijn ? Of kan XP slecht tegen dit soort veranderingen ?

Hoi

Het probleem met zulk soort pro`s is dat het idd iets te veel weg halen,ik heb het pro lang gebruikt maar heb het nooit meegemaakt.
Je hebt een sectie gebruikt waar hij bepaalde dingen verwijderd,de meeste opties zoals gewoon scannen en optimaliseren doet hij prima.

Verder las ik je systeem herstel terug zetten,zdnet heeft hier al eens een artikel aangewijd dat het herstel velen dingen overslaat bij het terug zetten.
Wanneer je al systeem herstel gebruikt zou ik dat alleen op C doen en dan nog de 12% tot de helft terug zetten en een punt aan maken vaak werkt hij niet eens als hij een eigen controle punt terug moet zetten.

Het beste blijft dus toch nog altyd een goede backup.
Ps cc cleaner is ook een prima pro maar je moet weten wat je doet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan