Turbo Boost A6-3410MX processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiddeishier3

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2011
Berichten
110
Hallo,

Niet al te lang geleden heb ik een HP laptop gekocht. Deze laptop bevatte de A6-3410MX processor. Al snel wou ik deze overclocken en sneller maken. Op verschillende websites zag ik andere laptops staan met de zelfde processor met een turbo boost tot GHz (de processor draait nu namelijk op GHz). Ik zocht op mijn computer of ik ook de mogelijkheid had om te turbo boosten, maar deze kwam ik niet tegen. Nu is mijn vraag of ik ook een los turbo boost programma kan downloaden of dat het programma gewoon op mijn laptop staat. Volgens andere websites kan mijn laptop namelijk wel GHz aan.

Alvast Bedankt

Hidde Z.
 
Standaard draait jou processor op 1,6GHz met de turbo zou deze op 2,3GHz gaan draaien.
http://www.cpu-world.com/CPUs/K10/AMD-A6-Series A6-3410MX.html
Echter wordt dit veelal pas geactiveerd, als daadwerkelijk die rekenkracht nodig is. Waarschijnlijk is de functie in te stellen in het Bios.
Hiervoor zul je even de handleiding van de laptop moeten raadplegen.
 
Ik heb de handleiding al doorgelezen en gekeken in het AMD Vision control centre. beide tonen ze geen mogelijkheid tot overclocken.
 
in je bios zou je een functie moeten vinden genaamd turbo-boost of intel speed step. nou is dat laatste waarschijnlijk niet bij jouw(INTEL). die funtie moet je ff aanzetten en dan gaat alles automatisch
 
Ik zie nergens ook maar iets staan dat te maken heeft met overclocken of Turboboosten. Weet iemand een andere manier?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als dat niet in je bios staat kun je wel vergeten om hem te laten turboboosten. dat gaat dan gewoon niet omdat je bios of je processor het niet ondersteund
 
Dat is dus het rare! Ik heb andere computers met de zelfde processor wel de overclock mogelijkheid zien hebben, soms hadden deze zelfs hetzelfde moederbord! Ik snap er niks meer van.
 
Dit heb ik al gedaan. Er staat nu de nieuwste bios versie op. Maar er is niets veranderd
 
als het niet in de bios staat en andere met hetzelfde bord en processor hebben het wel weet ik het ook niet meer!

wel gezocht naar Intel speedstep/amd turbocore.
kijk ook ff Hier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan