Turbo Knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

555Martijn

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Er zit een 'turbo' knop onder mijn enter toets en boven my Ctrl toets.
Ik vroeg me af, wat die precies doet, ik merk niet dat mijn computer sneller gaat als ik er op druk, en er staat ook niets over in de handleiding.

Is dit, overclocken?

Vroeger hadden computers nog een turbufunctie, tegenwoordig zie je ze niet meer. Heel af en toe hebben gamersmodellen het wel, maar vaak niet,

maar waar is het voor?
ik merk niet echt een turbo, maar dat moet het dus wel doen?

PS: het is een redelijk nieuw (goedkoop) toetsenbord
Edit: ik denk dat m'n CPU omlaag schiet als ik er op druk, zou dat kunnen kloppen of is dat toeval?
Edit2: Heb wat ge-googled, niet echt interesants gevonden, maar wel iemand met exact zelfde toetsenbord als ik, maar die kreeg geen goede antwoorden, alleen "I used to have one.." blah :p
hij had een foto gevonden, maar je zie het niet echt goed, zit onder enter, rechts van shift en boven control :)
kb_809.gif

Laatst bewerkt:
ik zou het nogsteeds graag willen weten :)
Dan zal ik het je zeggen :p
Het is net als gijsisok al zei, vroeger waren er pc's met een Turbofunctie, tegenwoordig niet meer , dus op jou pc heeft dat waarcshijnlijk gewoon geen effect, omdat die de functie niet ondersteunt. Dus heb je er eigenlijk niks aan.

Dan zal ik het je zeggen :p
Het is net als gijsisok al zei, vroeger waren er pc's met een Turbofunctie, tegenwoordig niet meer , dus op jou pc heeft dat waarcshijnlijk gewoon geen effect, omdat die de functie niet ondersteunt. Dus heb je er eigenlijk niks aan.

Alles leuk en aardig maar dat was in de tijd dat 286 computers nog geproduceerd werden en het grootste deel van de planeet nog met DOS 6.22 werkte. De knop zat dan op de pc kast ipv toetsenboerd en zorgde bij 386 pc's dat de kloksnelheid verhoogd/verlaagd werd. Als ik dat toetsenbord verder bekijk zitten er best veel multimedia keys op... weinig kans dat die in die tijd al gemaakt werden.....

Ik vermoed eerder dat het (aangezien Gijs het ook wel tegen is gekomen op gamers keyboards) dat het spelgerelateerd is.
Op het internet kom ik wel de functie "autofire" tegen in combinatie met deze knop.

Alles leuk en aardig maar dat was in de tijd dat 286 computers nog geproduceerd werden en het grootste deel van de planeet nog met DOS 6.22 werkte. De knop zat dan op de pc kast ipv toetsenboerd en zorgde bij 386 pc's dat de kloksnelheid verhoogd/verlaagd werd. Als ik dat toetsenbord verder bekijk zitten er best veel multimedia keys op... weinig kans dat die in die tijd al gemaakt werden.....

Ik vermoed eerder dat het (aangezien Gijs het ook wel tegen is gekomen op gamers keyboards) dat het spelgerelateerd is.
Op het internet kom ik wel de functie "autofire" tegen in combinatie met deze knop.
Dat kan natuurlijk ook wel wat je zegt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan