turbocache 7400 vraagje..

Status
Niet open voor verdere reacties.

semplar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
ik ben nieuw hier en heb een vraagje en hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon er niks op vinden.

ik zelf heb dus een laptop en daar zit deze videokaart in: NVIDIA® GeForce™ Go 7400.deze videokaart heeft 256 MB TurboCache™ videogeheugen inclusief.
ik ben nu al het internet opgegaan en flink lopen zoeken.
ik heb wel wat verschillenden dingen kunnnen vinden maar niet echt een goede uitleg van hoe het nu precies werkt.

het blijkt iets te zijn, dat de shared functie gebruik maakt van je ram geheugen. als ik dit goed begrepen heb.
nu heb ik zelf 2 X 512 mb maar wil overgaan op 2 X 2048 mb van ocz (OCZ 2 GB DDR2-667).

ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen dit uit teleggen.

m.v.g semplar

Een videokaart van een laptop maakt over het algemeen gebruik van het geplaatste "normale" interne geheugen. van jouw 2 x 512Mb intern wordt dus een gedeelte afgesnoept voor je videokaart, wat overblijft is voor de rest van je systeem.

V.w.b. het geheugen dat je wilt plaatsen is het maar de vraag of dat gaat passen.

Geef eens de naam en type van die laptop!

eye,

http://h20195.www2.hp.com/PDF/c01049937.pdf

dit zijn de specs van de laptop als het goed is moet dit lukken met die geheugen bankies want het moeten de SO-DIMM DDR2 zijn..

maar nu heb je bijvoorbeeld 1024 ramgeheugen is het dan zo dat die shared functie er de heele 256 afpakt of maar een 128..

m.v.g semplar

De videokaart gebruikt 256mb van je internegeheugen.

Voor wat betreft te plaatsen geheugen staat er wel duidelijk:

Ondersteunt tot 2 GB DDR-geheugen

dus als ik het goed begrijp..

dan kan ik er maximaal 2 X 2048 inzetten of kan ik er mximaal 2 X 1024..

en dan heb ik dus 128 mb video geheugen en nog eens extra 256 mb shared videogeheugen..

m.v.g semplar

oke...

dus ik kan beter eerst met hp bellen voor de zeker heid...

in iedergeval hartsikke bedankt.

m.v.g semplar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan