Tussen reeksen getallen zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piekie

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
strygfhbtre67uj67 uj6ythbjntgyujmyuk8jmyukm

Laatst bewerkt:
Importeer deze qry's in je mdb en het gaat volgens mij wel weer lukken.

Even een opmerking m.b.t. tot je mdb probeer spaties in veld en object niet te gebruiken om zo te voorkomen dat je zoekt naar moeilijk te vinden zelf veroorzaakte bugs.

Probeer ook geen veldnamen zoals "Aantal" + "Datum" + "Naam" om deze reden niet te gebruiken

Kijk hier voor nog meer van deze gereserveerde woorden

Bijlagen

Kijk eens naar de functie som om de totalen van de ring nummers te bereken.

M.b.t. het voorkomen van dubbele zul je een stukje VBA moeten schrijven die de controle uitvoert of een ring nummer al bestaat dit zou je kunnen dioen d.m.v. het controleren of de qry die ik voor je gemaakt heb met behulp van dcount een waarde terug geeft van groter dan 0

Probeer hier met behulp van de help er mee uit te komen lukt het niet hoor ik het graag

Greetz

zRowix

hmmmz

ik zit ongeveer met hetzelfde probleem, heb alleen geen idee hoe VB werkt. Zijn er misschien goede tutorials op internet, de meeste gaan over vb zelf. maar hoe je query's enzo oproept is acces:confused: ....

hmmmz

ik zit ongeveer met hetzelfde probleem, heb alleen geen idee hoe VB werkt. Zijn er misschien goede tutorials op internet, de meeste gaan over vb zelf. maar hoe je query's enzo oproept is acces:confused: ....

kijk hier eens

Hmm ik kwam er niet uit...

ik zit nu aan een andere mogelijkheid te denken..
dat het script automatish een open veld zoekt.
bv nummers 1 t/m 200 zijn al gebruikt
en nummers 400 t/m400 zijn al gebruikt

nu zat ik zo te denken dat men dus reeks eind en reeks begint van de volgende reeks met elkaar gaan vergelijken.

is dit makkelijk te realiseren??

Even snel denk ik het volgende.

Dan moet er een functie geschreven worden die controleert of de eind waarde van de reeks + 1 ergens als begin waarde word gebruikt zo niet is dit eerste getal van je reeks bekend daarna zal hij moet en blijven testen of 1 hoger nog vrij is tot dat deze false exit en zo kan hij dan de reeks bepalen

Maar volgens mij moet je dit niet willen en wordt dit een performance etende functie die ook nog op heel veel waardes getet moet worden. dan kun je volgens mij nog beter gewoon een tabel vullen met de volledige reeks en op het moment dat je iemand een reeks toekend alle bijbehorende records als in gebruik aanvinken.
Dit is makkelijker maar ook er lomp

Dit is even snel wat tot mij komt.

Maar is het niet veel makkelijk om te zeggen ik heb een reeks van 200 nodig geef reeks 200 laatst gebruik is 100 reeks wordt 101 t/m 301 en de volgende keer is 301 de laatst gebruikte.

Ik hoop dat ik het een klein beetje duidelijk omschrijf:o :o

ja je omschrijft het goed:)
but the problem is school:p

die willen dat je de oude reeksen/niet gebruikte nummers moet gaan gebruiken

een duiven registratie systeem.

er zijn verschillende verenigingen
daarvan heb je de gegevens al gekregen ( naam/administrateur adres enzo)
en de ring reeksen, de ring reeksen zijn gekoppeld aan een vereniging_id.

we moeten ringen kunnen zoeken (uniek binnen een reeks)
een hele ringreeks zoeken
nieuwe ringreeks maken en aanwijzen welke vereniging hem heeft(met dat verhaal van net)
een vereniging maken(die automatish een nummer krijgen, alleen beginnen ze bij 1200 ofzo
alle ringen bij elkaar optellen (per vereniging en landelijk)

en natuurlijk rapporten van alles.
(als je het volledig wil weten stuur ik je wel een FO ;-))

Stuur me dat Fo maar .

En zijn jij en pieke met hetzelfde bezig ?

ja we zijn wel met hetzelfde bezig alleen we moeten het wel apart maken...

kweet niet of het slim is want dan benk een beetke aan het frauderen...

Laatst bewerkt:
ja maar ik ga niks voor je maken het is alleen voor mijn beeldvorming
en om jullie eventueel op weg te helpen.

Maar als je er geen gezek mee wil hebben dat moet je het gewoon niet doen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan