• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tussenliggende dagen via een macro weglaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeson

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
34
Beste Helpmij leden,

Ik sta voor de volgende uitdaging:

Ik heb een excel sheet dat (aandelen) transacties voorstelt op basis van dagelijkse koersen. Sommige dagen stelt hij niets voor en sommige dagen wel.

Nu wil ik in de verkopen verminderen met de aankopen, en zo tot het resultaat komen. Ik wil dat verwerken in een extra tabblad waar de lege dagen worden weggelaten. Om het ingewikkelder te maken, werkt de sheet ook met short posities. Een sluiting van de eerste positie is meteen de opening van een nieuwe positie.

Zo krijg je de volgende situatie (zie ook afbeeldingen)
Dag 1 kopen op 100
Dag 12 verkopen op 105
Dag 12 verkopen op 105
Dag 32 kopen op 100

Het resultaat van bovenstaande transacties is in dit geval 10.

Concreet heb ik 2 vragen:
1 -Hoe kan ik de tussenliggende dagen (waarop niets gebeurt) via een macro weglaten zonder dat de berekening wordt verstoord?

2 - Hoe kan ik de resultaten van gesloten posities en open posities gescheiden weergeven?


Bijgevoegd een sample van het tabje waarop de transacties worden voorgesteld en een voorbeeld van hoe ik de output van de macro zou willen hebben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik kom er niet uit.

Bij voorbaat dank voor jullie aandacht!
input.jpg

output2.jpg
 
Laatst bewerkt:
De gegevens in de afbeeldingen stemmen niet overeen met de gegevens uit de vraag.

Daarbovenop, een Excel bestandje gezipt bijhangen werkt veel handiger.

Verzin ook eens een deftige titel voor je vraag. Titels als deze maken de zoekfunctie waardeloos.

Wigi
 
De gegevens in de afbeeldingen stemmen niet overeen met de gegevens uit de vraag.

Daarbovenop, een Excel bestandje gezipt bijhangen werkt veel handiger.

Verzin ook eens een deftige titel voor je vraag. Titels als deze maken de zoekfunctie waardeloos.

Wigi

Dank je Wigi, ik hoop dat dit beter is. Overigens, de output die is afgebeeld heb ik gemaakt ter voorbeeld. Dat is het resultaat dat ik probeer te bereiken. Er zitten in het geheel geen berekeningen in. Ik heb je suggesties overgenomen, ik hoop dat je alsnog iets kunt met deze vraag. Iig bedankt voor je tijd en aandacht. Mocht je aanvulling wensen, please let me know.

Groeten!
 
Een volgende keer graag een duidelijke titel voor je vraag verzinnen. Ik heb nu de titel aangepast.
 
Leeson

Het zou toch echt wel veel beter zijn als je zelf al aan de slag gaat, en dan nog eens de vraag stelt als je echt vast zit.

Nu is het eigenlijk niet begrijpbaar voor mensen die weinig tot niets van deze materie afkennen. En zo zijn er wel vrij veel, mezelf inbegrepen.

Wigi
 
Leeson

Het zou toch echt wel veel beter zijn als je zelf al aan de slag gaat, en dan nog eens de vraag stelt als je echt vast zit.

Nu is het eigenlijk niet begrijpbaar voor mensen die weinig tot niets van deze materie afkennen. En zo zijn er wel vrij veel, mezelf inbegrepen.

Wigi

Allright, thnx Wigi, ik werk al een paar dagen aan dit probleem. Ik gebruik dit forum uiteraard pas als ik er zelf niet uit kom.

Het is ook ingewikkelde materie:shocked: maar voor de berekening maakt het volgens mij weinig uit. Het is alleen wel lastig voor me om de vraag goed te formuleren. Ik ben over het algemeen vrij handig met excel maar dit zijn niet echt alledaagse acties en macro's zijn nieuw terrein voor me. Je antwoord op mijn vraag van vorige week was overigens heel goed, die macro heb ik inmiddels kunnen maken. Ken je misschien een goede site waar voorbeeld macro's zijn te vinden? Zoals het weghalen van rows?

Thnx again,

Leeson.
 
Dit kan je alvast gebruiken:

Code:
Rows(4).Delete

om rij 4 te deleten

Code:
Rows(3).Hidden = True

om rij 3 te verbergen.

Hopelijk zet dat je al op weg.

Wigi
 
Top, dank je.

Ik heb denk ik een idee hoe ik het vraagstuk anders kan benaderen. (Nachtje slaap doet soms wonderen:)

Ik zet m in een nieuw topic.

Groeten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan