tv aan laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaico

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
hallo,

kan ik via de beeldscherm-uitgang in mijn laptop (of hoe je het ook noemt)(voor een tweede beeldscherm dus) ook een tv aansluiten (dus een kabel met aan de ene kant als gewoon beeldscherm voor pc(/USB of wat dan ook), en aan de andere SCART ). Een S-tulp of zoiets dergelijks zit niet op mijn laptop, en bij mijn tv zit ook geen beeldscherm-ingang (of uitgang :SxD)

weet iemand of dit kan?

mvg,
kaico

weet je wel hoe de S-video stekker eruit ziet. als het goed is zit er gewoon een aansluiting van op je laptop en op je tv.

Hoi,

Bestaat er geen verloopstukje van vga aansluiting naar s-video? Er zijn zoveel van die soorten verloopstukjes...:confused:

Ok, dus als ik het goed begrijp heb je een TV en een laptop die je aan elkaar wil aansluiten om zou bijv. een film op je laptop via je tv te kunnen kijken. Wat voor een TV gaat het om? Een LCD-tv? Die hebben meestal een VGA-aansluiting, en kun je dus aan je laptop aansluiten net als een extra monitor, met een VGA-kabel. Gaat het om een normale TV, dan zijn er afhankelijk van de aansluitngen meerdere mogelijkheden.

Je zegt dat er geen sprake is van een S-Video-uitgang. Wat voor uitgang is er wel? Heb je bijv. ook geen composietuitgang op je laptop zitten?? Vertel voor de zekerheid even welke laptop je hebt, het liefst met een linkje naar een site waar we de specificaties kunnen teruglezen.

Er zijn wel VGA naar Scart-kabeltjes (voorbeeld) maar of dat gaat werken??? Ik heb geen idee. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor DVD-spelers met een VGA uitgang maar ook voor beamers met een scartaansluiting. Ik kan me voorstellen dat dat signaal anders is dan het signaal van een computer naar een monitor.Je zou het eens kunnen navragen bij de webwinkels die dergelijke kabels aanbieden aanbieden.

een gewone (dikke) tv (beeldbuis?), zonder iets extra's erop, dus gewoon SCART, antenne en dat allemaal.

Een wat laat antwoord, maar we weten nog steeds niet welke uitgangen je welk hebt op je laptop. Wanneer het alleen die VGA-aansluiting is, gaat het gewoon niet werken wanneer je tv een dergelijk signaal (VGA-signaal) niet ondersteund of wanneer je grafische kaart een vga-signaal niet kan omzetten naar een componentsignaal (SCART-kan wel componentsignalen aan). Ik heb nooit een 'normale' tv gezien die dit deed, dus jou TV waarschijnlijk ook niet. Wil je op een dergelijke TV video weergeven vanaf je computer, dan moet die computer een S-Video of composiet-video-aansluiting hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan