TV aansluiten aan PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrphantom

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Berichten
58
Heey,

Hoe kan ik mij TV op mijn PC aansluiten?
Wie heeft daar informatie over?
Mijn TV info. is :
Samsung "23
met een poort erin om op me pc aan te sluiten.

Op me videokaart zit een blauwe poort ( voor me huisige beeldscherm )
en één witte poort.

Wie kan mij helpen??

ALAVST BEDANKT :)
 
Wat voor een poort zit erop je tv?
Kijk ff in de handleiding!
Ik denk dat je "witte" poort een DVI aansluiting is?
 
Laatst bewerkt:
Een "Samsung van 23 inch" is niet genoeg informatie :( Vergelijk maar met: Ik heb een grijze auto, weet jij wat voor brandstof daar in moet?

Daarom algemene informatie:

Je videokaart heeft een blauwe poort voor gewone VGA-aansluiting. Niet geschikt voor een TV.

De witte poort is een DVI-aansluiting, voor digitale aansluiting van een monitor op de PC. Een DVI-aansluiting verzorgt echter alleen video (en geen geluid). Wanneer je TV een DVI-aansluiting heeft, kun je met een DVI-kabel de TV op de PC aansluiten. Het geluid moet je dan via een andere aansluiting verzorgen. (bijv via een tulpstekker en je geluidskaart)

HDMI op moderne videokaarten verzorgt digitaal signaal en dan zowel beeld als geluid. Je TV moet dan natuurlijk ook een HDMI-aansluiting hebben. Je ziet dat bij HD-ready en full-HD televisies.

Mogelijk heb je nog een ronde uitgang op je videokaart voor uitvoer naar TV. Meest S-video. Ook alleen beeld en je TV moet een S-video ingang hebben.

Kijk dus eens goed naar de uitgangen op je videokaart en naar de aansluitmogelijkheden van je TV...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan