TV als beeldscherm gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huxley

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hallo ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar ik wil een computer gebruiken als een soort mediacenter.
Ik wil dus dat mijn pc op mijn tv wordt aangesloten die niet hd ready is.
Ik weet dus eigenlijk niet wat ik hiervoor nodig heb.
En graag wil ik die ook met afstandsbediening, wat heb ik daarvoor nodig ??

bvd.
Huxley

Inprincipe zou je het met een tv-out kabeltje kunnen doen, maar dan worden de letters minder scherp en niet elke grafische kaart is voorzien van een tv-out poort. Dus graag even een paar systeem specificaties.:D

Haroet

Nou het gaat om een nieuwe pc ik wil dus een nieuwe pc bouwen die hiervoor speciaal bedoelt is.

Wat voor videokaart zou ik dan moeten hebben voor een goed beeld?

Sowieso een videokaart met een tv-out poort maar tv-out is eigenlijk bedoelt om af entoe een filmpje te kijken via je pc. Dus ik denk niet dat je egt zuiver beeld hebt als je een hele goede videokaart haalt. Voor zuiver beeld moet je een aansluiting op je tv hebben voor vga of dvi.Ik weet niet zeker of je kwaliteit agter uit gaat als je er een switcher voor gebruikt ik weet uberhaubt niet eens of dat bestaat. Ik neem aan dat jou televisie alleen een scart kabel heeft.

Ja alleen scart ja. Hoever gaat de kwaliteit dan achteruit?
Is er ook een andere oplossing zodat de kwaliteit niet achteruit gaat ?

Niet dat ik weet, maar je krijgt een beetje wazige letters en zo qua beeld van films gaat het niet agteruit.

Valt daar de ondertiteling ook onder ?? die wazig wordt ?
Ik wil hem namelijk vooral gebruiken voor films en series en ook muziek enzo.
Weet je toevallig ook of je een radio kan luisteren via je pc zonder internet ?

Nee ondertiteling valt daar niet onder. Je kunt dus gewoon een film op goed kwaliteit bekijken en over dat radio zonder internet dat weet ik niet(volgens mij niet).

Radio zonder internet kan niet, tenzij je daar extra hardware voor koopt (TV-kaart met radio functie bijvoorbeeld).
Overigens, als je films gaat kijken is het geluid ook wel belangrijk. Je kunt gewoon zo'n kabeltje gebruiken, de ene (zwarte) kant gaat in de koptelefoon aansluiting op je pc, de andere (rood/witte) kant in je TV/geluidsinstallatie.
Dan heb je niet dat magere pc-geluid bij een film.

Laatst bewerkt:
Ik heb een tv out kabel met 3 cinch plugins dus geluid is geen probleem maar ik geluid toch ook gewoon via de computer doen ?

Nee inprincipe maakt dat niet uit je kan gewoon je audio installatie van je pc gebruiken;)

Mooi dan moet ik nu nog een redelijke pc hebben en dan ga ik die als mediacenter gebruiken :)
Heel erg bedankt allemaal :D

gr. Eelke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan