Tv-Decoderkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike NL

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2005
Ik heb een Haupauge tv kaart.. los alleen vroeg ik mij af of daar nog iets bij hoort of kan ik hem er zo inplaatsen en drivers installeren en dan moet hij het doen?
want ik heb hem er nu in.. op Media center...
Hij kan wel zenders vinden... hij vind alles... 60Kanalen
Alleen als ik naar LiveTv ga dan Zegt hij dat mijn Tv-Decodeerkaart niet goed functioneert
Iemand een oplossing?
Alvast bedankt!
Groetjes Mike

Zelfde probleem

Kan er bij zeggen dat ik met TV 2000 wel televisie kan kijken en alle hardware is goed geïnstalleerd. (geen gele vraagtekens of uitroeptekens).

Ook DVD weergave doet het niet.

Dus waar zit de fout ?

Eric.

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost

MediaCenter werkt niet zonder nieuwe Mpeg decoder. (geen DVD of TV kijken)

Heb zelf van Cyberlink Powerpack gekocht en gedownload (20 euro). Eerdere versies doen het niet.

Helaas kan de beeld kwaliteit niet tippen aan PCTV pro van Pinnacle.

Dus mediacenter heeft voor mij afgedaan.

Eric.

P.S. Waarom je bij een mediacenter van microsoft nog software moet kopen om DVD of TV te kijken is mij een raadsel. Dan mag het toch geen mediacenter heten. Stelletje dieven.

In MCE kun je alleen MCE compatible tv kaarten stoppen zoals de Hauppauge PVR-150 MCE of de dual tuner kaart PVR 500. Hiervoor zijn speciale drivers te downloaden op de Hauppauge site.
Deze kaarten leveren een veel mooier beeld dan welke pinnacle tv kaart dan ook.

Voor vragen over MCE kun je het beste kijken op www.xpmce.nl

Laat ik die nu hebben

Heb Hauppauge 500 MCE en de drivers gedownload.

Maar dan nog doet Media(kan het wordt niet meer uitspreken) het nog niet. Je moet eerst een MS erkende decoder hebben. Intervideo WinDVD 5, Nvidia of PowerDVD 5 of hoger.

En geloof me, op een plasmascherm van 1 meter 7 is het beeld van media(bluu) niet om aan te zien. Gewoon onscherp.

Media(bluu) is blijkbaar gemaakt voor weergave via de TV.

Dus Mister Heula, I know what I am talking about.

Eric.

Jammer dat je er zo over denkt.
Met de juiste hardware krijg je wel degelijk mooi beeld en ook ik weet waar ik over praat.

Dat van de dvd decoder klopt, je moet een speciale decoder hebben zoals powerdvd 6 (5 werkt niet) windvd 6 of Nvidia 1.00.67.
Dit komt omdat Microsoft dit niet standaard er bij mag doen vanwege zijn monopoly positie. Het is niet anders.

Mijn mening is MCE is super en kan alleen maar nog beter en mooier worden.

Mister Heula

Stop met die onzin.

Als jij vindt dat ik niet de goede hardware heb is dat jou probleem.

Als je naar Den Haag komt kan ik je laten zien dat het beeld niet goed is. Tot het formaat grote TV gaat het goed, nog groter kan hij niet goed aan.

Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd is media center wijs te maken dat het een CRT is.

Veel succes met je MCE. Nog intersse in een Hauppauge 500 dual TV kaart.

Eric.

Je hebt een erg kort lontje vandaag zeg. Er staat nergens wat voor hardware je hebt dus daar kan ik niet over oordelen. Ik zeg alleen maar dat je met de juiste hardware wel degelijk mooi beeld hebt. en dan doel ik op de videokaart en aansluiting op je tv.

Dit is het laatste wat ik er over wil zeggen tegen jou.

Gegroet Mister Den Haag

Beste Heula

Ik heb geen kort lontje, maar jij geen plasma scherm en daar ligt het aan.

Een televisie komt nooit verder dan 625 lijnen, zo is dat beeld opgebouwd. Daarom heeft MS ook in media center grote tekst, de gewone tekst van WindowsXP (b.v Windws verkenner) is nauwelijks te lezen op een TV.

Op mijn plasma scherm kan ik WEL de gewone tekst lezen, surfen op internet etc. bij een resolutie van 1024 x 768.

Dus ik leg de lat gewoon hoger.

Met vriendelijke helpmij groet,

Eric Daleboudt.

nou nou, ik heb ook MCE op m'n normale tv en daar is ie ook onscherp terwijl een kennis van mij heeft wel superscherp beeld op een normale tv. dus ik denk dat het wel degelijk te maken heeft met wat voor hardware je hebt en de wijze waarop je MCE aansluit op je tv. Ik heb ooit een demonstratie gezien van mediacenter in de winkel op een grote plasma scherm en dat was echt super beeld. :thumb:

En die kennis

Kan die kennis wel windows tekst goed lezen ?

Let maar eens op het verschil van de weergave van een DVD en het beeld van de TV op een plasma scherm.

Het directe DVD beeld is veel gedetailleerder, vaak wordt dat in de winkel getoond.

En Pinnacle geeft het beeld direct door en mediacenter codeerd het eerst, decodeerd het en laat het dan pas zien. ijlt na t.o.v. het signaal van je TV.

Eric.

Ik heb maar Powerdvd versie 6 gekocht
De Ati Radeon Videokaart drivers voor MCE Opgehaald
en ook nog een sde MCE drivers vor mn Tvkaart en hij werkt SUPER!!!
Echt de Pinnacle die ik hiervoor had kan hier zeker niet aan tippen hoor!!!

Hallo Mike

Ben blij dat het gelukt is.:thumb:

Welke Pinnacle kaart had je, ben wel nieuwsgierig. Mijn Pro kaart doet het goed. Wel recent een nieuwe gekregen van Pinnacle omdat de oude het na een jaar en 11 maanden had begeven. (ik kreeg beeld alsof er slechte ontvangst was).

Eric.

Ik heb een 250MCE
Had een PCTV Rave
Maar deze is veel geadvanceerder dan die andere... Hij is ook een tikkie duurder
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan