tv, ext.harde schijf, laptop etc delen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
hallo
ik heb even een vraagje mbt een netwerk.
wat heb ik allemaal:
laptop die draadloos is verbonden met de fritzbox
tv die via een kabel is verbonden met de fritzbox
externe harde schijf die via usb is verbonden met de fritzbox
ik heb in het netwerk centrum een thuisgroep aangemaakt maar vanaf hier weet ik niet hoe dat verder moet.
wat ik graag zou willen is bestanden draadloos (films en foto,s bijvoorbeeld) naar de ext.harde schijf zetten.
de ext. harde schijf kunnen raadplegen/afspelen via de laptop en de tv.
in een later stadium wil ik ook nog een printer toevoegen.
wie kan me verder helpen?
mochten er specifieke typenummers gevraagd zijn dan kan dat.
bedankt alvast
 
Volgens de handleiding moet je via de URL: fritz.box uit komen op je storage als je alle stappen juist hebt doorlopen. In principe is een homegroup niet nodig, omdat dat alleen wordt ondersteund door windows.

Overigens hebben sommige fritzboxxen ook DLNA. dat is een protocol (wanneer ondersteund door de TV natuurlijk) automatisch films beschikbaar maakt aan clients die dat willen (mediaplayer in windows ondersteund het ook).
 
Ik weet niet hoe je apparaat geconfigureerd is. Mogelijk is dan ook je verbinding weg, ja. Je moet toegang hebben tot de router om de juiste instellingen te doen als die nog niet gemaakt zijn.

wat je nog kunt proberen is dit in een explorer scherm te zetten (niet een browser, hoewel IE soms wel goed gaat)

\\fritz.box
 
en als ik er een htpc erbij zet waarbij ik ook kan internetten op de tv?
dan kan ik de router toch met rust laten en de pc opnemen in een netwerk waarbij
ik de ext.harde schijf op de htpc aansluit?
 
In principe wel. Let daarbij wel op dat vaak een NAS + mediaspeler goedkoper en sneller is dan veel HTPC's. De mediaspelers hebben natuurlijk niet 100% de functionaliteit van een HTPC, maar wat browsen + youtube kan vaak wel standaard.

Kijk dus goed wat je verwacht en wil bereiken.
 
ok
ik heb inmiddels een htpc erop aangesloten,
de externe harde schijf heb ik op die pc aangesloten.
voordat ik bezig ga wil ik eerst eens kijken waarom ik niet het volledige beeld kan zien.
zo staat de terug knop via google chroom net niet in beeld en het kruisje ook niet.
onderaan het beeld is ook net niet alles zichtbaar.
ik weet alleen niet hoe ik dit aan kan passen.
instellingen staan op full hd en dus max, maar ik krijg het beeld van de pc niet volledig te zien.
deze is aangesloten via de hdmi kabel.
hieronder de specs;
- moederbord MSI P7NGM-Digital
- processor Pentium dual E5200 2,5 GHz
- Ram 4 GB
- Videokaart NVIDIA Geforce 9300/nForce 730i
- TV kaart Hauppauge Win TV -HVR 67xx
- Draadloos netwerkkaart AR 5007G Atheros 54 Mbps 11b/g
- Netwerk Realtek 1 Gigabit
- Harde schijf Samsung HD 103 UJ 1 Tb 7200 t/m
- toetsenbord draadloos Trust met bluetooth adaptor
- desktopkast fabr. Antec Design
 
nu zie ik de laptop in de netwerk staan van de htpc maar kom er niet in omdat ik geen wachtwoord en gebruikersnaam weet
kan ik dit uitschakelen?
beeldscherm aanpassen via de nvidia control center lukt tot zover dat ik de hoogte en breedte aan kan passen maar dan loopt ie vast.
kan wel de instellingen veranderen maar opslaan of verdergaan is er niet bij.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helaas geen kennis van de NVIDIA oplossing. Welk besturingssysteem heb je op de laptop en de HTPC?
 
In Dat geval ozu het opzetten van een homegroup het mogelijk moeten maken de documenten te delen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan