tv films branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sungirl

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2002
Berichten
240
Hallo,

Er is vast wel iemand die mij kan helpen, want ik kom er echt niet uit. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik een leek ben. Ik heb 2 brandprogjes op mn pc staan, ene sonic en nero 7.

Ik heb via media center wat films opgenomen, die ik wil branden. Ik heb met sonic de reclame eruit zitten knippen, maar de film blijft te groot. ik heb dvd van Phillips 120 min. Via media center kan ik ook branden, maar dat lukt ook niet. Heb geprobeert met nero, die geeft ook steeds aan dat het niet kan.

met de opgenomen film geprobeert met nero te branden, krijg ik dit, omdat het bestand ook te groot is, hier zit wel de reclame nog bij, want die met sonic doetie helemaal nix.
Sample-format: Automatisch
Audioformat: Automatisch
Codeermodus: Snel coderen (1-Pass)

Aantal titels: 1
1. Magnum Force_SBS 6_09_04_2006_00_13_02 (Videotitel, 2h 19m 57s)
Videomodus: NTSC
Aspectverhouding: 4:3
Kwaliteit: Long play (3382 kbps)
Resolutie: 720 x 480 (CCIR-601 D1)
Audio SmartEncoding-verhouding: 0.0 %
Video SmartEncoding-verhouding 0.0 %

Aantal menu's: 1
- Hoofdmenu (1 pagina

wat doe ik fout, kan iemand mij precies vertellen wat ik moet doen ? graag stap voor stap.
alvast bedankt voor jullie moeite
 

Bijlagen

  • fout van nero.txt
    44,1 KB · Weergaven: 19
of ik je kan helpen weet ik niet want met media center heb ik geen ervaring. Wat ik wel bij je gegevens zie staan is:Videomodus: NTSC Dit moet PAL zijn. Volgens mij klopt: Resolutie: 720 x 480 (CCIR-601 D1) ook niet maar moet de resolutie 720 x 576...
Het kan zijn dat Nero er wel een DVD van kan maken maar dan zul je goed moeten kijken of die instelling ( zie hierboven dus) ook zo in Nero staan....

succes...
 
mediacenter neemt op in MS-DVR ...
daar moet je een apart brandprogramma voor in je mediacenter duwen ...
 
media center gebruik ik niet
maar je moet extentie toch kunnen converteren naar dvd
mischien hierklik hier
 
Hoe groot is het bestand wat je wilt branden op je DVD?
 
bruno-01 zei:
of ik je kan helpen weet ik niet want met media center heb ik geen ervaring. Wat ik wel bij je gegevens zie staan is:Videomodus: NTSC Dit moet PAL zijn. Volgens mij klopt: Resolutie: 720 x 480 (CCIR-601 D1) ook niet maar moet de resolutie 720 x 576...
Het kan zijn dat Nero er wel een DVD van kan maken maar dan zul je goed moeten kijken of die instelling ( zie hierboven dus) ook zo in Nero staan....

succes...

Ik zet het steeds op Pal, want het geeft aan, wanneer ik het niet weet, ik Nederland moet kiezen in het schema, en daar staat Pal achter.

Waar kan ik die resolutie veranderen ??

alvast bedankt.
 
Serverdude zei:
mediacenter neemt op in MS-DVR ...
daar moet je een apart brandprogramma voor in je mediacenter duwen ...


Waar haal ik dat brandprogje vandaan, en waar moet ik het in duwen ?? graag wat duidelijker, want ik snap hier echt niets van.
 
patrickt zei:
Hoe groot is het bestand wat je wilt branden op je DVD?


Geen idee, het is een film van de tv van Clint Eastwood - Magnum Force, en daar zit dus nog de reclame bij. Ik schat zo in op rond de 2 uur. Wel heb ik een keer een film gebrand, die maar een uur duurde, zonder reclame, en dat ging goed.
 
sungirl zei:
Geen idee, het is een film van de tv van Clint Eastwood - Magnum Force, en daar zit dus nog de reclame bij. Ik schat zo in op rond de 2 uur. Wel heb ik een keer een film gebrand, die maar een uur duurde, zonder reclame, en dat ging goed.

Wanneer je brandprogramma aangeeft dat het bestand te groot is, zal je eerst het bestand moeten gaan comprimeren.

Rechtsklik op het bestand, en kies voor eigenschappen. Kijk daar hoe groot het bestand is, en welke extensie het exact heeft.
 
Hoi Patrickt,

De bewerkte versi van sonic is (zonder reclame) 6.21 mb

de onbewerkte versi is 7.79

Verder staat er niets bij van exentie enzo, heb geprobeert een printscreen erbij te doen, maar dat bestand wordt niet geacepteerd, is ook te groot :eek:

hoe comprimeer ik, hoe gaat dat ?

nb, via het naar mn email te hebben gestuurd, wordt het automatich verkleind, toch een bijlage
 

Bijlagen

  • clint eastwood.gif
    clint eastwood.gif
    73,8 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
6,21 GB is echt te groot voor op een normale DVD.
4,2 GB is het maximum. Of je moet een dubbel layer DVD hebben.

Maar het is echt belangrijk om te weten wat voor extensie het is, voor het juiste programma erbij te zoeken.

Mvg P
 
Hoi P

Momenteel is sonic aan het branden, heb het op longplay gezet, wordt de kwaliteit wel minder (zegtie) je hoort nog wel of het gelukt is.

Waar vind ik die extencie dan? waar moet ik dat dan zoeken?

bij sonic details staat DVR MS bestand, is dat wat je bedoeld ?

Mocht het niet lukken, hoe comprimeer ik die film dan ?
 
Nou ik heb het gezien, daar snap ik dus helemaal maar dan ook helemaal nix van :eek: :confused: :eek: :confused:

is er geen makkelijker uitleg te vinden ? heb ook al op google gezocht, maar daar hebben ze het ook al over algebra :eek:
 
ik heb Sonic Primetime moetten installeren om die DVR ms bestanden te bewerken ... het rare is, of ik er nu in knip of niet, bestandsgroote verandert niet - dus eerst omzetten naar MPEG2 (dvd formaat) en dan kan je ze branden met sonic record now

EDIT : kijk hier eens ! : http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,790.0.html

en hier is dat stukje dat ontbreekt, bij HP pc's zit het dus wel : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...&cc=nl&softwareitem=ob-30721-1&dlc=nl&lang=en
dit werkt dus ook op andere pc's niet alleen op HP

soms vraag ik me af waarom ze die mediacenter boel niet completer hebben gemaakt, ze laten je in de waan over vanalles ... en voor de rest kan je met het basis gedoe niks ... er is niet eens ondersteuning voor dat gedoe ...
 
Laatst bewerkt:
heeeee, das mooi

als ik dit down, moet ik het dan gewoon in programmafiles zetten, en hoe werkt dat verder ?

bedankt alvast
 
Serverdude zei:
het werkt zo vanuit mediacenter ... de installer doet alles

Ook de reclame eruit halen ?

Ik heb het gedownload, dus als het goed is kan ik nu vanuit media de films opnemen. Ga het gelijk effe uittesten.

Voor P,

Gisteren is alles goed gegaan, clint staat op een cd, heb het bekeken, de film hapert wel af en toe, is dat normaal ?
 
en hier is dat stukje dat ontbreekt, bij HP pc's zit het dus wel : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/g...dlc=nl&lang=en
dit werkt dus ook op andere pc's niet alleen op HP

Ik heb een HP computer, dus bij mij zit het er dus in ?

Wil niemand meer reageren dan? ik kom er niet uit !!

De film die ik gebrand heb met sonic is goed gegaan, maar het beeld hapert af en toe, blijft dan hangen een fractie van 1/3 sec. om dan weer verder te gaan.

Nu heb ik net weer een andere film zitten bewerken in sonic, en tijdens het bewerken blijft de film hangen, als er gesproken wordt, wordt de zin 5 tot 7 keer achteen gezegd, beeld blijft even bevroren en gaat dan weer verder, hoe kan dit nou?.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan