TV geeft plotseling geen geluid meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cory
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cory

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

Ik heb een Sony Bravia tv KDL-32V2000. Ik zet hem aan en ineens doet het geluid het niet. Er staat een onbekend symbooltje op de tv met een schuifje helemaal naar links dus de tv die wist ervan zou je zeggen. Maar als ik op de volumeknop+ druk dan verschijnt de grote geluidsschuif wel maar alleen de aangesloten versterker met boxen reageren daarop. De ingebouwde speakers doen niks. Ik heb het menu Geluid opgeroepen en inderdaad; geluidsschuif staat helemaal naar links. Ik heb hem op 50% gezet en het symbooltje verdwijnt maar de tv doet niks. Daarna heb ik op Reset gedrukt. Ook niks.
En natuurlijk staat de Mute toets niet ingedrukt.
Ik heb ook de kabel stekker uit de digi-tuner gehaald en die rechtsstreeks in de tv gedrukt: ook niks.
Omdat het geluid nu wat magertjes klinkt (de versterker met boxjes zijn alleen bedoeld om het geluid wat voller te maken) wil ik toch mijn geluid terug.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, voordat ik een monteur roep?

Ik ken de Sony niet maar voordat je een monteur roept misschien even de klantenservice van Sony bellen?
Helpen je er misschien zo mee.

Ik heb inderdaad ook chronische pijn; daarom heb ik zo de pest in als een of ander apparaat het niet doet, dan moet ik weer opstaan om aan het apparaat te gaan morrelen. Chronische pijn maakt iemand tot een ongezellige zeurpiet :).

Het probleem lijkt opgelost te zijn hoewel ik het nog steeds niet begrijp. Er is gisteren aan het plafond geschuurd en er lag dus een laagje witte kalk op mijn tv, misschien is dat de reden? In ieder geval heb ik het menu nog eens uitgeplozen en er bleek een "Headphone Speaker Link" te bestaan, die stond op Uit. Ik heb die aangezet. En er bleek ook nog een "Hoofdtelefoonspeakervolume" te bestaan; die stond op 0 en terwijl ik hem hoger zette kwam het geluid terug.

Vreemd want ik heb echt geen enkele knop aangeraakt sinds gisteren; alleen de digitale afstandsbediening. En ik heb nieteens een head phone.

Jah, maar de vraag is hoe lang. Dit soort onlogische gebreken luidt vaak de verdere aftakeling van het apparaat in.

Bedankt voor de assistentie in moeilijke tijden ! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan