tv geluid naar stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0185

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Mijn televisie (philips 42pfl3605h 12) geeft het geluid van de ps3 niet door naar mijn stereo set. Ik heb de tv al geupdate naar de nieuwste versie.

Als ik een muziek bestand afspeel vanaf mijn tv (zit een usb aansluiting op) dan speelt het geluid wel door de stereo boxen heen, maar als ik switch van tv naar de ps3 dan gaat het geluid niet meer door de stereo boxen heen.

Geluid van de tv naar de stereo gaat via een rood witte kabel. Geluid en beeld van de ps3 gaat via de hdmi kabel. Mijn stereo set heeft geen digital input kanaal.

Iemand een idee?

dit is een stukje wat ik uit de handleiding gekopieerd heb, misschien heb je er wat aan. er staat een kopje "tv luidsprekers" tussen. misschien moet je die uitschakelen. suc6 ermee. mocht je hem digitaal willen hebben: http://download.p4c.philips.com/files/4/42pfl3605h_12/42pfl3605h_12_dfu_nld.pdf

Geluidinstellingen handmatig
aanpassen
1 Druk op MENU.
2 Druk op om [Setup] > [Geluid] te selecteren.
» Het menu [Geluid] verschijnt.
3 Druk op om de volgende instellingen te selecteren.
• [Smart sound]: Hiermee opent u de vooraf ingestelde instellingen voor Smart
Sound.
• [Bas]: Hiermee past u het niveau voor de lage tonen aan.
• [Hoge tonen]: Hiermee past u het niveau voor de hoge tonen aan.
• [Dig. nasynchronisatie]: Synchronisatie van geluiduitvoer in- of uitschakelen. Als deze optie is ingeschakeld, synchroniseert de TV de geluid- en beeldprestaties. Als de optie is uitgeschakeld, moet u de functie voor synchronisatie van geluid aanpassen op het externe apparaat dat is aangesloten op de TV. (Alleen beschikbaar bij een SPDIF-verbinding)
• [Volume]: Hiermee past u het volume aan.
• [Vol. vis. hand.]: Hiermee bepaalt u de mix van de audio voor slechtzienden en de normale audio. Indien beschikbaar bevat audio voor slechtzienden audiobeschrijvingen
van wat er op het scherm gebeurt. U kunt dit ook inschakelen door op AD (Audiodescriptie) te drukken. (Alleen voor het Verenigd Koninkrijk.)
• [Balans]: Hiermee past u de balans van de linker- en rechterluidspreker aan.
• [Taal audio]: Beschikbaar voor digitale zenders als er meerdere talen worden uitgezonden. Geeft een overzicht van alle beschikbare audiotalen.
• [Dual I-II]: Hiermee kunt u een audiotaal kiezen als uitzendingen met dubbel geluid beschikbaar zijn.
• [Mono/Stereo]: Hiermee kiest u mono of stereo als stereo-uitzendingen beschikbaar zijn.
• [TV-luidsprekers]: Hiermee schakelt u de TV-luidsprekers in of uit. (Alleen beschikbaar als EasyLink is ingeschakeld.)
• [Surround]: Hiermee schakelt u ruimtelijk geluid in.
• [Volume hoofdtel.]: Hiermee regelt u het volume van de hoofdtelefoon.
• [Automatische volumenivelering]: Hiermee vermindert u automatisch plotselinge wisselingen in volumeniveau die bijvoorbeeld optreden bij het overschakelen naar een andere zender.
• [Delta volume]: Hiermee worden volumeverschillen tussen zenders of aangesloten apparaten beperkt. Schakel over naar het aangesloten apparaat voordat u het Delta volume wijzigt.
• [SPDIF OUT]: Hiermee selecteert u het type digitale audio-uitvoer via de SPDIFaansluiting.
• [PCM]: Hiermee converteert u een niet-PCM audiotype naar PCMformaat.
• [Meerkanaals]: Hiermee voert u audio uit naar het Home Theatresysteem

Bedankt voor de informatie ScorpionX, maar ik heb deze opties niet in de setup zitten. Ik gok dat het systeem te weinig opties heeft om dit in te schakelen. Ik zal het nog even na kijken als ik thuis ben, maar ik heb het menu echt al 100 keer over de kop gehad.

• [Dual I-II]: Hiermee kunt u een audiotaal kiezen als uitzendingen met dubbel geluid beschikbaar zijn.
• [Dig. nasynchronisatie]: Synchronisatie van geluiduitvoer in- of uitschakelen. Als deze optie is ingeschakeld, synchroniseert de TV de geluid- en beeldprestaties. Als de optie is uitgeschakeld, moet u de functie voor synchronisatie van geluid aanpassen op het externe apparaat dat is aangesloten op de TV. (Alleen beschikbaar bij een SPDIF-verbinding)
• [SPDIF OUT]: Hiermee selecteert u het type digitale audio-uitvoer via de SPDIFaansluiting.
• [PCM]: Hiermee converteert u een niet-PCM audiotype naar PCMformaat.
• [Meerkanaals]: Hiermee voert u audio uit naar het Home Theatresysteem

Ik vond op internet dezelfde problemen met de philips tv, de 4000/5000 serie zou er ook last van hebben.

Toch bedankt voor je informatie!!

Ik heb gebeld met de klantenservice van philips (0900 2020871), ben netjes te woord gestaan maar heb wel te horen gekregen dat de 3000/4000/5000/6000 serie het geluid niet 2 keer kan doorsturen/ontvangen. Dit kan pas vanaf de 7000 serie.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat de tv het geluid van de Playstation 3 wel kan ontvangen en via de boxen van de tv (2x10w) kan laten horen, maar hij kan het niet nog een keer doorsturen naar een stereo/home cinema set.

Ik baal hier flink van, want ik had speciaal een stereo set gekocht om extra geluid bij mijn spellen en films te hebben. Wat ik nu ga doen is kijken als er een adapter van digital naar AV, als deze er te vinden is sluit ik deze tussen de Playstation 3 en de stereo aan en dan moet volgens mij het probleem opgelost zijn.

sh*t happens, maar je moet altijd positief blijven !! ScorpionX nog bedankt voor je reactie op mijn vraag!

edit:

Ik heb er al 1 gevonden maar die kost me wel gelijk 50 euro

Klikker de klik

Laatst bewerkt:
Bedankt Peter voor je link! Hij is daar zeker voor een nog betere prijs te vinden, MAAR ik heb het opgelost!
Ik heb de AV multi kabel gewoon gebruikt, ik had er gewoon weg niet aan gedacht dat deze kabel uiteraard bij de doos in zit als je een Playstation 3 koopt!
Bij de geluidsinstellingen van je Playstation 3 selecteer je de AV-Multi kabel en voilá het geluid komt uit je stereo set!
Een hele heisa over een probleem, en de oplossing zat gewoon in mijn playstation doos te wachten!

Dat is deze kabel (je sluit de gele kabel dus niet aan als je hem alleen wilt gebruiken voor audio) :
00034305abb.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan