TV geluid verandert in ghostgeluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nightmaew

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Ik zat fast furious 5 te kijken en wat rond te lopen in me kamer en opeens hoor ik gefilterde ghost geluiden uit de tv komen en het beeld stond stil van mijn led tv, ik schrok naderhand pas wel, want toen vlc was afgesloten bleef het geluid doorgaan met rare ghostgeluiden. Meestal stopt het geluid als je vlc afsluit :evil: En firefox was allang afgesloten dus echt dit :evil:

Dus ik druk hem uit via powerknopje op de kast want hij reageert ook niet meer,
Heropstarten, whocrashed starten, blijkt nou geen bsod of wat en ook ???

Windows kwam ook niet met windows is hersteld van een fout

Dus ik zou echt irrationeel denken, dat ik de ghostbusters moet bellen hahaha

Iemand een idee van oorzaak ?

Hoe is de tv en pc/laptop met elkaar verbonden? Als je een analoge geluidskaartuitgang gebruikt naar de tv vanaf je pc/laptop, dan kan het zijn dat die uitgang onvoldoende is geïsoleerd en dan dus storing/interferentie doorgeeft van de rest van je systeem (moederbord, harde schijf etc.) Verder schijnt het dat sommige Realtek geluidskaarten met bepaalde drivers ook 'ruis'/storing doorgeeft. Ook dit weer als de pc via de analoge geluidskaartuitgang is verbonden met de tv.

Als je (alleen) via HDMI de pc/laptop met de tv verbonden hebt, dan had ik jouw symptomen niet verwacht.

Tijs.

Eerst was het inderdaad alleen verbonden met een hdmi dus dan blijft het een raadsel ?
In iedergeval nu ga ik mijn buren uittesten met mijn subwoofer, langgenoeg zonder bass gezeten.
Even kijken of het probleem zich voort blijft doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan