tv-geluid via boxen? kan dan zonder tuner oid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nellekuh

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Ik heb een paar maanden geleden een prima tv lcd Philips 32 PFL 7803 D/10 gekocht en heb ook nu aansluiting op interactieve tv d.m.v. experiabox van KPN (natuurlijk ook met internet). Omdat ik het geluid van de vorige tv niet mooi vond heb ik 5 jaar geleden een home cinemaset van JVC gekocht. Prachtig geluid maar dvd enzo gebruik ik eigenlijk nooit. Ik had dus geluid van tv incl. interactieve radio via de home cinemaset op de boxen.

Nu is de home cinemaset letterlijk in rookwolkjes opgegaan, de boxen zijn er nog wel en werken .
Kan ik nu de boxen rechtstreeks op tv aansluiten? Ze zijn aangesloten op een soort wover (?) met kale draadeindjes, dus niet tulpstekkers. Die zou ik er dan aan kunnen maken? Kan ik dan geluid regelen via tv?
Of moet er altijd iets tussen? Kan dat ook simpeler=goedkoper dan een home cinemaset? Een ontvanger of zo? Wat is dan een goede oplossing?
Heb nu meerdere boxen maar 2 aansluiten vind ik echt genoeg,

In jullie ogen misschien domme vraag maar ik steiger als de audiowinkel me gelijk een cinemaset van 500 euro probeert aan te smeren (mopper mopper ze denken zeker zo'n grijs dametjes heeft toch euro zat:evil:) Ik wil dan toch wel eerst advies uit een andere hoek, die er geen commerciëel belang bij heeft.

Wie kan me één en ander uitleggen?

Goedenavond,

Ik weet even om welke boxen het gaat maar je zou ook nog gewoon een audio versterker kunnen gebruiken zoals dit maar dat is even afhankelijk van welke boxen je hebt.

De TV heeft geen luidsprekeruitgangen... dus je kunt de boxen hier niet direct op aansluiten. Wel is er een audio uitgang welke je op een simpele versterker kunt aansluiten... de boxen kun je dan aan deze versterker knopen.

Uhhh hoe weet ik wat voor boxen ik heb:confused:..Zo;n eenvoudige versterker, dat lijkt me reëler. Waar moet ik opletten bij de keuzen?

Goedemorgen,

Staat er geen naam en type op de boxen en eventueel de ohmse weerstand .
Daar zal je op moeten letten bij eventuele aankoop versterker vermogen en de ohmse weerstand.

Ik heb gekeken op de boxen die bij de home cinemaset zaten, op 2 staat 120 W 4Ohm en op de andere 2 80W 6Ohm.

Ik heb een heel oude tuner van zolder gehaald en daar 2 boxen op aangesloten en dat werkt. Maar die is niet met afstandsbediening en ik ben lui, dus er zal een eenvoudige versterker "moeten" komen. Welke van het stel boxen is dan aan te raden en waarom? En waar moet ik dan opletten bij aanschaf?

Ben trouwens erg blij met de adviezen hier, "gelukkig" heb ik meer verstand van verzekeren :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan