tv installeren CI+ module philips 37pfl4606h

Status
Niet open voor verdere reacties.

christopher1994

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
een goede middag allemaal,

ik heb sinds gister een nieuwe tv aangeschaft en daarbij een smartcard.
niet gedacht dat ik nog een module erbij moest kopen dus dat net ook even snel gedaan.
heb alles in huis en probeer de boel te installeren werkt het niet.
nu is mijn vraag wat doe ik fout?

ik heb de kaart aangemeld bij ziggo en heb hem in de module geschoven zoals word aangegeven op de afbeeldingen.
heb hem vervolgens in mijn tv gestopt en heb geprobeerd om de zenders te zoeken via de antenne functie.
dvb-t als ik het nu goed zeg.
vervolgens vind die 0 zenders.

het kpn kastje werk nog wel maar dan via de scart verbinding.

wat doe ik fout of heb ik gewoon het verkeerde gekocht?

alvast van harte bedankt voor het helpen/mee denken.

ja net in de mediamarkt gekocht en staat op de verpakking van wel dus zou haast erin geloven.

hmm wij hadden destijds ook een probleem met de CI+ module.

er stond op de verpakking dat wanneer de tv aanstond de kaart er niet uitgehaald mocht worden.

dit deed ik dus wel en toen was het probleem verholpen.

het is dvb-c :)
Heb je bij setup digitaal zoeken of analoog zoeken? Dat kan het verschil nog wel eens maken:rolleyes:
In de handleiding gekeken??

Ziggo module werkt alleen als je ziggo ook als provider hebt Maar je hebt het ook over KPN en dan moet je een kpn module hebben Dus waarschijnlijk omruilen

bedankt allemaal voor het mee denken,

ik heb een ziggo kaart in mijn ziggo compatible module.
dus daar kan het probleem niet in zitten.
kaart is geactiveerd dus dat is het probleem ook niet.
en deze werkt op een decoder van ziggo overigens gewoon.
nu zou het eraan kunnen liggen dat ik geen enkele kabel verder gebruik.
heb het al wel geprobeerd met de kpn antenne maar dan ontvang ik nog steeds niet de ziggo kanalen.
het probleem doet zich voor in het hele tv installeren en dit heb ik niet onder de knie ondanks de info van zowel ''google'' als van de boekjes.

hopeloos word ik er wel van.

alvast bedankt

ik ben nu weer van alles aan het uitproberen en ben er achter gekomen dat mijn antenne die ik gebruik van kpn is.
dit kan ik zien door naar kanaal 29 te kijken. dit is namelijk een digitenne informatie kanaal van kpn.
zou dit komen door die antenne of kan dat het probleem niet zijn?

ik vermoed dus dat ik naast de andere 95 euro die ik al heb uitgegeven dat er ook nog fijn een ziggo antenne bij mag gevoegd worden.
alsjeblieft laat het niet zo zijn..
iemand een ander idee?

alvast bedankt

update! ik kan na dat ik nu de kabel vanuit de woonkamer erin prik alleen nederland 1 hd ontvangen.
dat is één van de 280 digitale kanalen. bij de rest blijf ik de E16-4 melding krijgen.
heb net gecontroleerd of mijn smartcard nu wel echt is geactiveerd dit bleek wel het geval te zijn.
dan toch voor de zekerheid een herstel uitgevoerd en ook dit werkte niet.
nu heb ik zelfs de andere smartcard van het huis erin gestopt en dit zorgt voor de zelfde problemen.
dus de smartcard kunnen we uitsluiten daar zit het niet in.

iemand nog een idee?

Als ik het zo allemaal lees, denk ik dat je bij KPN zit? Als dat het geval is kan dit niet, want je moet, zoals eerder vermeld, bij ziggo.

Over de antenne, je kunt gewoon een coax kabel iets van €3 bij de action kopen en die in je tv doen en de andere kant in wcd dan zenders zoeken en installeren.
kun je een foto maken van je tv opstelling zoals het nu hebt?
dan kunnen kijken wat je hebt aangesloten, (helpt een stuk sneller:) )

heb je al geprobeerd om de tv te starten en vervolgens pas de CI+ module (zonder kaart) erin te stoppen.
Het kan nog wel eens helpen om deze stap op verschillende manieren uit te voeren.

- module erin, tv aan, smartcard in module,
- smartcard in module, module erin, tv aan,
- tv aan, smartcard in module, module erin

etc.

Lijkt stom maar heeft bij mij al vaker geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan