TV Kaart Medion

Status
Niet open voor verdere reacties.

Master Ken

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2001
Ik kon het vandaag niet laten om bij de Aldi een Medion TV Kaart te kopen. Installatie ging perfect. Systeem eisen zijn van enkele jaren geleden. Dus dat moet zeker voor mij geen probleem zijn. Zenders zoeken ging ook zonder fouten.

Alleen het beeld is zeer schokkerig. Het lijkt net of mijn pc lang moet nadenken. Alleen het grappige is, op het moment dat programma afsluit kan ik nog net zien dat het beeld vlekkeloos loopt. Heb dit ook geprobeerd om andere programma's te starten. En dan loopt het beeld voor een paar seconden door. Wie kan me helpen?? Of zal ik m morgen maar terugbrengen????

Verwijder de software eens, en opnieuw installeren.

Let ff goed op er zijn verschillende drivers aanwezig op de cd , deze kan je ook nog proberen.

Ik heb ook de kaart gekocht maar zit met een ander probleem.

Ik kan niet alle zenders vinden , je hebt 3 mogenlijkheden ned (pal-b/g) ned1(pal-b/g)ned2(pal-b/g)

Als ik alle 3 de opties neem zie ik dat alle kanalen er zijn maar ik kan maar een optie nemen hier moeten dan 30 zenders uitrollen maar ik krijg er maar max 24 , en dant is dan nog met de frequentie scan.

Verder loopt bij mij alles soepel zonder te stotteren.

succes met de andere drivers ik ga nu ook weer aan mijn kaartje verder uit pluizen.

groetjes speedtouch

Bedankt voor je reactie.

Heb inmiddels de drivers verwijdert. Alleen ik zie maar 1 driver op mijn cd rom staan, heb gekeken dmv de verkenner. Maar zonder resultaat. Heb het volgende model MD 2819

Breng maar terug want bij mij klopt er ook geen ene moer van, ik heb hem ook van gisteren

als ik geluid wil hebben dan moet ik steeds mijn kabeltje versteken, hebben jullie dat ook? en de zenders in groepen indelen gaat ook niet, bv ned 1 ned2 netjes op volgorde dat gaat dus niet, en ik heb steeds een foutmelding als ik ze wil indelen???????

Ik wacht er nog even mee, want misschien vergeten we iets wat betreft het geluid is alles weer in orde, er zit een stekkertje bij zodat je die tv kaart qua muziek kan omlussen naar je gewone audiokaart, maar wat betreft de indeling van de zender's krijg ik nog steeds een foutmelding en word de boel afgesloten??? en wat betreft die verschillende driver's weet ik ook nog niet welke je moet nemen, volgens mij maakt het niets uit, maar we sukkelen nog wel even verder!!

Hij werkt perfect nu :) :)

Mijn probleem is opgelost , die van jullie nog niet zie ik.

@ Master Ken

De driver die ik bedoel staat op de cd Driver tvstation-sga 7134-mk3.inf

Probeer de hele handel opnieuw te installeren eerst verwijderen opnieuw opstarten en windows dedecteerd de nieuwe hardware , let ook op tijdens de eerste installatie heb je de keuze [ aver media aver tv video capture] hier heb ik gekozen voor de tweede regel ( cab )

@ melaniem

Het bijgeleverde audio kabeltje moet je in een ingang van de audio kaart stoppen, deze zit bij mij in de groene ingang [ zitten 5 busjes op de kaart ]

Het in groepen indelen moet lukken, activeer en benoem de groep, ga vervolgens op de zender [catv 1] staan om te zien welke dat het is, als je nu op het > druk zal hij boven aan de lijst komen , zit ned2 bvb op catv 34 zet deze dan als tweede weg.

Zo moet je de lijst naar eigen keuze indelen , klik als je klaar bent op ok , als je nu het kanaal blokje op de speler met de groote pijl activeer dan kan je de geactiveerde groep met het pijltje [ kleine] doorlopen.

groetjes speedtouch

@ Master Ken,

Kijk ook ff naar je directx , dit kan ook een oorzaak zijn.

Deze heb ik ook nog voor je gevonden.
5.3 In het controlepaneel moet de “DMA” optie van de schijven geactiveerd zijn, omdat anders
de functies voor opname / tijdsverschuiving niet naar behoren werken.

groetjes speedtouch

Laatst bewerkt:
Het is toch niet de bedoeling dat ik die kaart er weer uit moet halen en dan er weer in te doen??

Nee alleen de software verwijderen via start > alle progamma's > tvfm tuner > de-installatie progamma.

Bij het verwijderen neem dan de optie ook drivers verwijderen.

Als je daarna de pc opnieuw opstart krijg je vanzelf het scherm nieuwe hardware gevonden.

groetjes speedtouch

ok maar ik kan die driver echt niet vinden hoor welke setup moet ik nu eigenlijk nemen??? als ik dat nu weet dan is het waarschijnelijk in orde,ik heb net wel bij driver gekeken maar er staat enkel maar Installdriver 784 kb en meer toepassingen staan er niet onder driver...

Installeer hem met de driver die hij automatisch pakt , ik heb die andere driver ook niet gebruikt , let wel ff op tijdens de eerste install hier krijg je de keuze .
Aver media , Aver tv video capture deze staat boven in het tabblad voor de videokaart hier heb ik de (cab) video gekozen.
Deze optie krijg je alleen tijdens een nieuwe install , dus let effe goed op anders moet je hem nog een keer de-installeren als je deze optie weer wil instellen.

groetjes speedtouch

Mochten er toch nog mensen zijn, die de kaart terugbrengen naar de Aldi, dan is dat geen enkel probleem. Bij Aldi kreeg ik gewoon mijn geld terug.

Nou ik breng die kaart toch maar terug er zijn een paar dingen die niet kloppen, als ik alle frequenties heb laten scannen dan kan je die op een bepaalde volgorde schikken, als ik dat dus doe krijg ik na een paar keer een melding dat het programma word afgesloten, ik kan dan ook niet meer naar de optie groep gaan die word meteen afgebroken!!!!en bepaalde zender's zoals ned 3 pakt die niet eens!!!!

Das jammer want als hij werkt dan is het een hele goede kaart.

Het probleem bij was ook eerst dat ik niet alle zenders kon pakken , tijdens het scannen zag je ze voorbij komen maar zette hem niet vast , ik heb toen de kaart gewoon omgeruild en deze werkt nu perfect .

Ik heb daarnet een 8mm camera aangesloten en stukjes van de vakantie op de hdd gezet.

Het probleem bij het scannen ligt bij de juiste frequentie welke wordt aangeboden door de kabel-explotant.

Dat blijkt bij mij ook weer " kaart omgeruild " deze is iets anders ingeregeld vanuit de fabriek en deze pakt de kanalen wel allemaal.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan