tv kaart pinnacle

Status
Niet open voor verdere reacties.

knerrep

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2004
Berichten
8
Ik heb een pinnacle pctv stereokaart die ik in een qmotion pc wil plaatsen. Heb de kaart in het vrije slot geschoven, start de pc opnieuw op, geeft geen beeld, lijkt te blijven hangen. Komt dus niet tot het stadium van 'nieuwe hardware gevonden'. Haal ik de kaart er weer uit, start hem weer opnieuw op, alles weer bij het oude.
Hoe kan dit? Ligt het aan de PC of aan de tv-kaart?
 
TV Kaart

Als je NORTON AV gebruikt, zoek dan even in de help naar immunisering. Mogelijk wordt het opstartrecord beveiligd, dat wil zeggen dat NAV het systeem niet laat doorstarten in verband met wijziging van de configuratie. Als dit het geval is, dan is de oplossing waarschijnlijk het uitschakelen van de optie immunisering.
 
pinnacle pctv - immuniseren NAV

Gekeken in mijn NAV versie. Meldt dat immunisering optie alleen voor 98/ME/98SE ingesteld kan worden. Ik heb XP, dus die optie is niet te vinden. Wat ik wel vond is de optie Scripts blokkeren. Zou dat de optie zijn om tijdelijk uit te schakelen?
 
Scripts blokkeren?

Hoi, Je zou scripts blokkeren natuurlijk tijdelijk kunnen uitschakelen. Ook zou je "Norton automatisch starten als Windows wordt gestart" tijdelijk kunnen uitzetten. Maak in ieder geval een nieuw herstelpunt voordat je hiermee aan de gang gaat. Dan is er nóg een optie, namelijk dat het vereist is om éérst de software te installeren voordat je de hardware plaatst. Wat zegt de handleiding hier over? Laat je nog weten hoe het gegaan is?
 
Tsja, alle suggesties geprobeerd. Niets werkt. Zodra de PCTV kaart erin zit (in welk slot dan ook...), start de PC niet door. Kaart eruit, en de boel loopt weer. Ook software pre-installeren hielp niet.
Nog andere suggesties? Je zou me enorm helpen dit ding aan de praat te krijgen....
 
TV-kaart

Mogelijk is Plug and Play niet geïnstalleerd.

(uit Windows XP HELP)

Plug en Play (universeel) wordt niet automatisch geïnstalleerd wanneer u Windows installeert.

Plug en Play (universeel) installeren:

Open Software in het Configuratiescherm.
Klik op Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen.
Schakel in de lijst Onderdelen het selectievakje Netwerkservices in en klik vervolgens op Details.
Controleer of het selectievakje Plug en Play (universeel) is ingeschakeld.

Opmerkingen

U opent het onderdeel Software als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Software.
Als u Windows hebt geïnstalleerd vanaf cd-rom, wordt u gevraagd deze in het cd-rom-station te plaatsen.
 
Bedankt weer voor je suggestie. Plug & Play was al geinstalleerd dus dat was het ook niet....
 
PC Kaart

Ter controle de kaart in een andere pc installeren, eventueel op de pc van een bevriende relatie. Dit om een defect te kunnen vaststellen/uitsluiten.
Groet!
 
daar zijn we weer. Kaart in andere PC gedaan. Zelfde probleem. Zou het dan toch de kaart zijn???
Denk da'k ff terug ga naar de winkel....
Tenzij iemand nog een briljante ingeving krijgt....
 
is de service plug & play gestart?
Kijk in het configuratiescherm onder systeembeheer - services. Mogelijk staat deze service op handmatig starten.

Andere mogelijkheid: bios instellingen - plug & play by OS - yes instellen en IRQ toewijzen op auto zetten.


Succes!
 
Bedankt voor deze nieuwe invalshoek....
IRQs staan op auto. Specifieke P&P setting kan ik niet vinden.
Spul werkt nog steeds niet....
 
Hoe simpel kan het leven soms toch zijn. De kaart bleek kapot te zijn. Daarvoor al die moeite, daarvoor al die hulp...
Nou, die nieuwe kaart was in 5 minuten geinstalleerd.
In elk geval bedankt voor alle hulp!!!!!! Geweldig. En weer heel veel geleerd.

Dank, dank, dank.

Groet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan