TV kijken op computer monitor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egamin

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2008
Hallo allemaal,

Aangezien ik binnenkort op kamers ga, en daarom een klein budget heb, wil ik graag tv gaan kijken via mijn computer monitor. Dit bespaard me, volgens mij, namelijk tamelijk wat geld.
Wat is mijn idee?
Ik wil op mijn desktop pc twee monitors(die ik nog niet heb) aansluiten, aangezien dat handig is met het editten van videos, waarvan ik er eentje ook wil kunnen gebruiken als tv(wanneer ik er geen gebruik van maak met pc, split screen is niet vereist). Het fijnst zou dus zijn als ik zou kunnen schakelen, zonder een kabeltje te verwisselen. Dan heb ik ook nog een surround set voor die ik zowel voor m'n desktop wil gebruiken als voor het tv kijken.
TV komt via de kabel binnen.
De desktop en de surround set heb ik al, de monitoren nog niet. Mocht een van jullie denken een betere/goedkopere oplossing te weten hoor ik het graag.

De hardware:
Samengestelde PC
Mobo: Asus P5K-Pro(http://www.asus.nl/Motherboards/Intel_Socket_775/P5K_PRO/#specifications)
Videokaart: Nvidia Geforce 8800 GT(http://www.nvidia.com/object/product_geforce_8800_gt_us.html)
(Nog?) Geen aparte geluids- of tv-kaart

Beeldscherm
2x Iiyama Prolite E2473HDS (http://www.iiyama.com/nl_nl/products/prolite-e2473hds-1/#specificatie)

Surround set
Samsung HT-C6200 (http://www.samsung.com/nl/support/model/HT-C6200/XEN-techspecs)

Mijn vraag aan jullie is, hoe verbind ik dit allen en ben ik in staat om tv te kijken. Heb zelf al aan verschillende opties gedacht(TV kaart, tuner etc.) maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik neem aan dat er spullen bijgekocht moeten worden, voor mij is de prijs op dit moment doorslaggevend, maar het tv kijken moet natuurlijk ook van voldoende kwaliteit zijn. Hoop dus op een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Mocht ik niet genoeg specificaties hebben doorgegeven hoor ik het graag!

Alvast bedankt,

Als je tegenwoordig nog echte tv-kwaliteit wil, moet je over op digitale tv. Dat zal met een goedkope tv-kaart niet lukken. Die monitoren moet je aansluiten met DVI op je Videokaart. Je home-cinema moet je aansluiten met een 3,5mm naar tulp kabel (Action of lokale pc/geluidswinkel). Persoonlijk zou ik 1 monitor omwisselen voor een tv met ingebouwde tuner en dezelfde afmetingen, scheelt misschien een paar tientjes, maar dan heb je geen gezeik met drivers die niet werken van tv-kaarten.

Als je tegenwoordig nog echte tv-kwaliteit wil, moet je over op digitale tv. Dat zal met een goedkope tv-kaart niet lukken. Die monitoren moet je aansluiten met DVI op je Videokaart. Je home-cinema moet je aansluiten met een 3,5mm naar tulp kabel (Action of lokale pc/geluidswinkel). Persoonlijk zou ik 1 monitor omwisselen voor een tv met ingebouwde tuner en dezelfde afmetingen, scheelt misschien een paar tientjes, maar dan heb je geen gezeik met drivers die niet werken van tv-kaarten.

Bedankt voor je hulp! Heb zelf nog een beetje verder zitten zoeken en heb nu(denk ik) een werkende setup in gedachte.
Hoor graag wat jij(of andere) er van denken.

Ik koop 1x Samsung SyncMaster T22A350(met tv tuner) en 1x Iiyama Prolite E2473HDS

Desktop -> Monitoren dmv VGA
Desktop -> Surround Set dmv SPDIF
Samsung Monitor -> Surround Set dmv HDMI(zodat set ook tijdens normaal tv kijken gebruikt kan worden)
Samsung Monitor -> TV signaal dmv Coax
Surround Set -> Samsung Monitor dmv HDMI(voor het gebruik vd bluerayplayer)

Zo is volgens mij alles verbonden en zou het moeten werken.

Als je het zo gebruikt, gaat het werken. Alleen een noot: je videokaart heeft geen VGA, dus daar zal je dan een verloopje voor moeten kopen (3€ ebay). Maar waarom verbind je je tv 2 keer met je hc-set?

Sorry, VGA klopt inderdaad niet maar heb die verloopstukjes al van een andere pc. Ik dacht dat ik de TV met het zowel HDMI-In als HDMI-Out moet verbinden met de set, omdat ik de set ook wil kunnen gebruiken als ik 'gewoon' tv kijk(hdmi-in, geluidssignaal van tv naar set) maar ook als ik de bluerayspeler die bij de set wil zit(hdmi-out, videosignaal van blueray naar tv)
Dacht namelijk dat HDMI alleen een-richtings verkeer aankan?

Bedankt voor de reactie!

Naar mijn weten ondersteunt hdmi wel 2 richtingsverkeer. Het enige hdmi-apparaat wat ik thuis heb, is mijn pc :). Die heb ik met aux aangesloten op mijn hc-set (uit 2001). Werkt perfect!

edit: alleen bij hdmi 1.4 en 1.4a kan het 2 kanten op, dus je tv en hc-set hebben dan hdmi 1.4/1.4a nodig.

Laatst bewerkt:
Nou dan probeer ik het eerst met een kabel, en mocht dat niet werken gebruik ik er twee. Heb er hier toch nog een paar liggen.

Ontzettend bedankt voor je input, ik beschouw mijn vraag als beantwoord!

Ik zit het nu nog even door te kijken, maar voordat je tv kan kijken heb je wel een smart-card nodig. Die kan je krijgen bij je provider bij een digitaal-tv-abonnement.

Ja, maar dan ontvang je weinig zenders. Als je dat geen probleem vindt...

Je ontvangt voldoende zenders maar de kwaliteit ervan is zodanig slecht dat het je mateloos irriteert! Ik raad je aan om gewoon een goedkope tv te kopen ze zijn tegenwoordig niet meer zo duur joh. Kijk eens op de site van Groupon. Ik heb daar laatst ook voordelige smartcard gekocht.

Laatst bewerkt:
Noot: 1 van de beeldschermen is een tv met ingebouwde dvb-c tuner (voor smartcard). Het beste kan je eerst kijken of je het wat vindt en daarna pas een abonnement + smartcard halen als het nodig is.

Ik zie nu dat als je bij Ziggo zit, je Nederland 1,2,3 , RTL en SBS kan ontvangen via het internet. Als je alleen die zenders kijkt, heb je geen tv nodig...

Maar dat is wel een beetje karig dan. Voor mij zou dat echt niet genoeg zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan