TV met kuren, maar prachtig beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Beste helpers!
Hoe kan dat eigenlijk? Ik heb een TV, die kuren vertoont. Als ik het apparaat inschakelt gaat er wel een kwartier vooorbij voordat er beeld verschijnt van het gekozen kanaal. Daarvoor verandert het scherm voortdurend, horizontale en verticale strepen van allerlei kleur, dan weer eens met vlekken van verschillende tinten, etc.. Maar dan komt het beeld op, wordt steeds beter en is daarna echt heel mooi, perfect, en dat blijft daarna ook zo. Het lijkt wel of de TV moet ‘opwarmen’, een vreemd woord in dit chiptijdperk.
Wie weet waar de schoen zou kunnen wringen? En is er voor een ‘electronische knutselaar’ dan iets aan te doen?
Het toestel is een al wat oudere Philips 26PFL5522D/12. Het signaal wordt ingevooerd via een HDMI ingang en komt van een glaskabel decoder. Ik vind het altijd leuk om zoiets op gang te houden.
Wie geeft mij raad?
Alvast dank,

Dirk
 
Dank je voor jouw reactie op TV met kuren, maar prachtig beeld'

Dank Lange Pier voor jouw snelle antwoord. En voor de link! Ja, je zult begrijpen, ik heb het beest al open gehad en onder spanning met geisoleerd gereedschap op allerlei chips en elco's gedrukt en geklopt. Maar 'lou loene'. Ik denk ook dat het een lekkende elco is of zo. Solderen is in zulke situaties ondoenlijk op mijn leeftijd en eigenlijk op elke leeftijd; te minuscuul en destructief bij die hoge temperatuur. Maar als je geduld hebt is die TV nog best leuk als 2e toestel, ook dat zul je begrijpen!
Overigens vraag ik verontschuldiging voor mijn formulering 'als ik het toestel inschakelt' in mijn hulpvraag.
Nogmaals dank en vriendelijke groet, Dirk
 
Met een 15Watt boutje of een temp geregelde maak je echt niets stuk.

Over de soldeereilanden lees ik niet, geen donkergrijs ringetje(s) te zien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan