Tv met witte strepen op beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

shopgirl54

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Ik woon in een groot studentenhuis en wij hebben dus splitters lopen zodat iedereen tv kan kijken op zijn kamer. Nu heb ik alleen het probleem dat ik soms grote witte strepen over mijn beeld heb lopen. Dit is dus niet constant, maar het is wel vervelend! Mijn kabels zitten er goed in en het ligt ook niet aan mijn tv, want als ik een dvd kijk is mijn beeld prima. Ook de splitters bij de originele aansluiting zitten goed. Nu dacht ik dat een versterker op mijn aansluiting misschien kon helpen, maar voor ik onnodig spullen ga kopen dacht ik ik vraag jullie om hulp. Iemand ideeen hoe dit probleem ontstaat en wat ik er aan moet doen? Dank voor jullie hulp!

Het ligt eraan met hoevelen jullie "slurpen" aan die ene "hoofdantennedoos" ... een splitter is natuurlijk maar een "surrogaatmiddel" alleen maar bedoelt om de impedantie op peil te houden, maar voegt niets toe aan de sterkte van het signaal...... een versterker zou daar kunnen helpen.... maar die witte strepen lijken meer op invleoden van buitenaf: bromfietsen, slechte magnetron of iets dergelijks... door het signaal te versterken zou het kunnen dat je daar minder last van hebt.......

Iets anders.... heb je dat alleen op één specifiek kanaal? Of komt dat op alle zenders voor......

Okee en moet ik die versterker dan bij mijn aansluiting plaatsen of bij de hoofdaansluiting? En als ik em er bij mij opzet, denk je dat de rest er dan last van heeft? Geen idee hoe zo'n ding werkt eigenlijk...maar wil wel mn huisgenoten te vriend houden, haha!
O enne: ik heb er echt op alle zenders last van. Het is moeilijk te omschrijven hoe het eruit ziet...het lijkt sneeuw maar dan meer in streepvorm, de ene keer is het ook erger dan de andere..raar he?

Als je aan een straat zit met veel brommerverkeer is dat niet raar.... als het op één kanaal was, zou het interferentie van een naastliggend kanaal kunnen zijn of een "medebewoner" die het testbeeld van zijn videospeler aan heeft staan [kanaal 32 tot 37]....
De versterker kun je bij jou plaatsen.... om het "restsignaal" te versterken... maar er zijn ook versterkers met meerdere uitgangen... 4 of zelfs 6-8..... dan kunnen meerdere bewoners profiteren..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan