tv netten inschakelen via videorecorder???

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik heb een videorecorder geinstalleerd, nu moet je toch via de videorecorder tv kunnen kijken en netten wijzigen?
Of is dit niet altijd zo?

Tijd geen videorecorder gehad, dus weet het ff niet meer. Scartkabel gebruikt, dus bij mijn weten hoef je de TV dan niet op het videokanaal te zetten.

:confused:

Dacht het wel he

Nou dank voor je hulp

De vraag is dus, dit lukt NIET
wat kan er aan de hand zijn????

het is een nieuw apparaat, voor mij goed zat, ik hoef nog ff geen harddiskrecorder om af en toe eens iets op te nemen.

Heb je een schotel misschien of ben je een kabelaar?

Nou dank voor je hulp

De vraag is dus, dit lukt NIET
wat kan er aan de hand zijn????

het is een nieuw apparaat, voor mij goed zat, ik hoef nog ff geen harddiskrecorder om af en toe eens iets op te nemen.

Ja bij mij wel...Sorry

Ik heb een videorecorder geinstalleerd, nu moet je toch via de videorecorder tv kunnen kijken en netten wijzigen?
Of is dit niet altijd zo?

Tijd geen videorecorder gehad, dus weet het ff niet meer. Scartkabel gebruikt, dus bij mijn weten hoef je de TV dan niet op het videokanaal te zetten.

:confused:

Nee niet op de frequentie van de uitgang van de tuner in de videorecorder ( wat wel kan, overigens ), maar wel op het juiste A/V kanaal, de videorecorder neemt toch ook op van het kanaal wat je insteld?

En dat kanaal zoek je op, op een ingang via een A/V kanaal.

Nee niet op de frequentie van de uitgang van de tuner in de videorecorder ( wat wel kan, overigens ), maar wel op het juiste A/V kanaal, de videorecorder neemt toch ook op van het kanaal wat je insteld?

En dat kanaal zoek je op, op een ingang via een A/V kanaal.

Klopt, bij (bijna) alle tv's is dit EXT1 of EXT2, vaak op de AB de 0 intoetsen

Dus toch ondanks scartkabel wel de zender van de tv op 0 zetten, geprobeerd na wat gedoe en idd dan werkt het wel

Maar ik dacht toch juist dat de scart dit onnodig maakte????

Nee hoor, met Scart A/V heb je ook een kanaal nodig, veel tv's gaan automatisch naar dit kanaal zogauw je de video of dvd speler inschakeld.

Okay dan zit het hem daarin, mijn nieuwe flatscreen TV gaat niet automatisch naar het kanaal waar ik de video op instel.

Soms is oud dus toch moderner:rolleyes:

Dus enige mogelijkheid is nu via kanaal 0 op Tv met AB van video de TV in te stellen?

Op zich geen ernstig probleem het bevreemd me wel, ik vind het ook handiger als het wel automatisch gaat.

In het menu van een moderne TV kan je aangeven dat bij inschakeling van een app. hij aut. naar een EXT kanaal gaat.
Bij mijn JVC TV kan ik dat doen met 2 app.
Zet ik de DVD aan, gaat hij auto. naar het juiste EXT kanaal.
En in mijn geval ook zo met de PSP2

yep, helaas toch nog een knopje indrukken! :(

Dat is afhankelijk van welke scart aansluiting je neemt, vaak is de ene auto, en de andere manual, indien je een dvd en de video met een splitter op scart1 zet, is alles auto, je kijkt meestal toch maar vanaf 1 device.

Aan de andere kant, één knopje, waar hebben we het over.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan