tv op mediacentre aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

manon77

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Hoi

Ondanks alle onderwerpen die hierover te vinden zijn heb ik nog geen antwoord op de vraag waarom ik op mijn mediacentre geen tv ka aanluiten.
Gebruik een Intel 82865g VIDEOkaart zowel via composiet als s video krijg ik op ext kanaal van tv geen beeld. Bij instellingen van beeldscherm zie ik ook geen secundaire monitor staan, wat ik op mijn laptop wel heb, waar niet eens aansluitmogelijkheden voor tweede monitor opzitten, maar dat terzijde..
Ik word er zo ongeveer behoorlijk gestoord van, dus hoop dat hier iemand antwoord heeft op mijn vraag,
groet Manon

Laatst bewerkt:
Belanrijk is om de laatste drivers te downloaden voor je videokaart bij Nvidea of ATI en niet de drivers te gebruiken die Windows standaard installeerd. Daar ontbreekt het meestal TV ondersteuning.

Tevens die je de TV aan te sluiten en daarna pas de PC aan te zetten. Dit ivm herkenning dat er een TV aangelosten is.

Bij de driver instellingen kun je soms ook een optie aanzetten om af te dwingen dat er toch een TV op aangesloten zit (Force).

Tevens hangt het af hoe je de kabel op de TV aansluit. Sommige TV's hebben Tulip stekkers (ronde gele en rode) en daarmee wil het niet altijd werken. Gebruik dan eens een SCART. Je kunt een verloop kopen bij diverse winkels zodat je de Tulipstekeers in de scart kunt stoppen.

Even een paar ideeen waar je mogelijk iets verder mee komt.

Hoi Mikeo

Bedankt voor je snelle reactie. Heb net de nieuwste drivers geinstalleerd, maar hoe waar bij de instellingen kan ik Force vinden?(uiteraard nog geen tweede monitor verschenen..)Die Force kan ik wel vinden bij TV tools, maar die ondersteunt mijn geluidskaart niet..
Ik heb zowel via composiet als s-video via scart met verloop geprobeerd trouwens,...op de inputstand..
Groet

Laatst bewerkt:
Je haalt een paar dingen door elkaar. Je geluidskaart heeft niets van doen met de instellingen voor je TV. Geluid is simpel door kabel van bijvoobeeld aansluiting waar je boxen op aansluit of hoofdtelefoon direct op je TV aan te sluiten.

Voor beeld heb je 1 draadje die je in de ronde (gele tulp) aansluiting stopt van de videokaart. De andere kant verbind je met de TV

Aan de kan van de TV eindig je dan met 3 Tulp stekker (Rood/Wit = Audio en Geel is beeld)

Aan de PC kant (1 Gele tulp in de videokaart en en kleine miniplug in de geluidskaart)

Neem dit eens door dan wordt een en andere duidelijk hoe het werkt.
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=506655/sc=52a8d2

Laatst bewerkt:
He Mikeo
wederom bedankt..Uhm...sja ik schreef geluidskaart maar daar bedoelde ik idd videokaart mee...ik begrijp wel hoe het werkt, alleen ik blijf met het probleem zitten dat er geen secundaire monitor bij mijn instellingen staat en ik die ook niet kan forcen. Heb het met tvtools geprobeerd, maar die werkt alleen voor vista.Dus..:(

Probeer het voor de test eens of het met je laptop wel lukt. De meeste laptops hebben tegenwoordig ook een TV-Out. Lukt het daar ook niet mee dan zit het probleem in je kabel of TV.

Werkt het dan wel dan weet je 100% zeker dat het in je PC zit.

Vermeld ook even

1. Welk type en merk videokaart je hebt.
2. Of je de laatste drivers hebt gebruikt voor de videokaart.
3. Welke aansluiting je gebruikt op je TV. Tulp / Scart / S-videoaansluiting

Helaas heeft mijn laptop geen tvout...Mijn videokaart is een intel8285..g zie hierboven alleen beschreef ik dat als geluidskaart..
Toch denk ik niet dat het probleem in de tv ligt, maar zoals ik al aangaf in het feit dat mijn computer geen tweede monitor herkent.
De nieuwste drivers heb ik gister gedownload, heb via tulp, scart en svideo geprobeerd, met nieuw scartblokje en nieuwe composiet kabel...
Mijn vraag blijft hoe ik mijn computer kan forcen om die monitor te herkennen, helaas werkt tvtools niet bij mij, is er een soortgelijk programma voor die intel kaart?
groet manon

TVTool zou je niet nodig hebben. De standaard drivers zouden hierin moeten voorzien. TV Tool is ook verouderd en wordt niet meer bijgewerkt. Tevens is deze meer bedoeld voor Nvidea. Onder XP moet het gewoon werken maar het zal niet werken aangezien je een Intel chip hebt.

Heb je wel de kabel aangesloten en de TV aanstaan als je de PC opstart ? Anders herkend hij deze niet altijd goed.

Tja mijn kabels zijn goed aangesloten, heb de tv aan en ook alle andere tips geprobeerd maar het werkt niet. Beetje maf dat een media pc die bedoelt is voor in de huiskamer te computeren, tv te kijken etc zoveel moeilijkheden geeft met het herkennen van een tweede beeldscherm.
Tips blijven welkom!
groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan