TV op tv-out wil maar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Testrijder

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
99
Hoi,

Ik heb mijn tv aangesloten op de tv out van mijn videokaart. Hoe ik het ook instel hij wil maar geen beeld op de tv geven. Ik heb echt van alles geprobeerd met de instellingen....
Weet iemand hier raad mee?

Bedankt
 
Weet ik ook niet :eek:

maar vertel eens wat meer!
Welke OS
Wat zit er in de PC ?
En waarmee probeer je dat?
 
sorry,

Windows XP
Kaart: xfx geforce 7600 GT XXX
Primaire monitor: samsung 940BF
heb de scart van de tv op de s-video van de kaart aangesloten
Het beeld blijft zwart op het desbetreffende kanaal van de tv.....
 
Ja zulke dingen heb ik reeds eerder bekeken, hoe ik het moet instellen is duidelijk, maar het beeld blijft zwart ook al kan mijn muis wel naar het andere scherm toe(niet zichtbaar helaas). Ik heb het gevoel dat ik iets moet doen om de tv te laten herkennen. Ik kan namelijk alleen de instellingen bereiken als ik "tv-detectie dwingen" heb aangevinkt....
 
Heb je wel een s-video in genomen, op je TV? op de achterzijde zit vaak ook een s-video uit, en uiteraard het goede A/V kanaal op je TV kiezen.
 
neen ik heb het op de scart aangesloten omdat mijn tv geen s-video ingang heeft..... Dus van de tv-out van mijn pc naar de scart van mijn tv. Uiteraard heb ik de tv op het goede externe kanaal gezet en zelfs voor de zekerheid ook het andere kanaal geprobeerd, zonder resultaat......
 
Neem aan dat je een nVidia hebt, dan is dit toch echt de handleiding daarvoor, stond overigens ook in mijn vorige link.

Zit er op de scart verloop geen in/uit schakelaar? en heb je wel een goede, voor signaal erin, en niet voor eruit?
 
Die link was idd goed, had ik reeds al gevonden, de aansluiting heb ik 100% goed, op input inderdaad, heb het ook met een andere scart kabel geprobeerd, tevergeefs. Ook heb ik, zonder resultaat, de andere scart ingang geprobeerd. Ik ben ten einde raad maar bedankt voor je snelle en goede raad. Mocht je nog suggesties hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Bedankt
 
Enige wat ik nog kan bedenken is dat je de "clone" niet hebt aangezet.

Je moet 2 schemen zien in de nView display mode.
 
Ik heb dit weekend ook mijn portable op mijn TV aangesloten maar wel via S-video kabel (op portable en TV)
Ook wel wat moeten zoeken hoor bij de instellingen :eek:

De meeste zaken zijn al gezegd maar hierbij nog het volgende :

Het signaal stond blijkbaar op NTSC in plaatst van PAL.
Had de keuze uit verschillen PAL's .... heb er een aantal moeten proberen.
Beeldschermresolutie aangepast voor de TV (via de software van mijn videokaart)
Bureaublad geactiveerd voor 2de scherm => bureaublad op TV (zie eigenschappen beeldscherm => voor 2 monitors kiezen en aanvinken)
Ik zie geen icoontjes van mijn bureaublad op TV maar als ik een film opstart in windows media player speelt hij perfect af zelfs als ik WMP minimaliseer op men portable.

Komt het geluid (rode en witte kabel) via de boxen van je TV als je een film afspeelt op je pc ?

PS : Alles stond juist volgens mij en toch lukte het niet totdat ik de pc eens herstart had ... (met alle kabels al aangesloten) :thumb:

Laat nog iets weten of het lukt ;)
 
Hoi sorry voor late reactie, heb een drukke baan,

Bedankt voor jullie reacties, ik heb werkelijk alles al geprobeerd met de instellingen, ook met klonen. Het vreemde vind ik is dat de instellingen alleen toegankelijk zijn wanneer ik het hokje "detectie dwingen" aanvink. ik leid daaruit af dat de computer de tv niet uit zichzelf herkent. Als iemand nog een tip heeft is dat altijd welkom

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan