tv-out omzetter

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjgoot

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2002
hoi,

ik heb laatst een video kabel aangeschaft om films op de tv te bekijken.
maar bij het bestellen heb ik me vergist.
ik heb eeb s-vhs (s-video) aangeschaft ervanuit gaande dat ik die erin kon pluggen.
wil ik hem erin stoppen, kom ik hetachter dat ik een composite aansluiting heb!
weet er misschien iemand hoe ik dit kan omzeten?!
met een verloopstukje ofzo?

alvast bedankt!

Ik denk niet dat je daar een verloopstukje voor zult vinden. Je kunt proberen de kabel te ruilen voor een composiet kabel of als dat niet lukt een composiet kabel te kopen.

De kabel die je hebt gekocht heeft dus een tulp stekker? (zo een die je ook voor je audio gebruik)

De tulp is de composiet-aansluiting, hij heeft, zoals hij schrijft, een S-video kabel.

Je hebt toch nog wel ergens een goede audio kabel

Officieel moet een composiet kabel aan bepaalde voorwaarden voldoen, maar als het maar een kort stukje is, volstaat een goede audio kabel met twee maal tulp ook.

Eric.

ik heb zon kabel nodig(tulp)
maar die heb ik dus niet. ik heb een s-videokabel

en een omzet stukje bestaat ook niet?!
kan ik dit niet zelf maken?

Begrijp je vraag niet

Als je twee tulp stekkers hebt een een stukje Coax of als je dat niet hebt, gewoon afgeschermd, kan je hem toch zelf maken.

What seems to be the problem.

Eric.

Moet je wel een soldeerboutje hebben en nog goed kunnen solderen ook.

Sloderen is Simpel

Solderen is eenvoudig als je onthoud dat er drie dingen tegelijk contact moeten maken:

Je soldeerbout, het soldeer en het te solderen draadje.

Verder moet je nog een knip tangetje hebben.

Eric.

Je kan een scart stekker kopen met een S-VHS aansluiting. Dus de volgende vraag: Heb je een SCART aansluiting op je TV?

Lees hier maar eens en kijk dan bij "Ik wil graag mijn TV out op mijn televisie aansluiten".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan