tv out onscherp beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Berichten
1.530
hoi ik heb mijn mce machine klaar :D

ik had eerst alleen zwart wit beeld op mijn tv toen had ik een kabel van s-video naart scart. het was zwart wit maar wel aardig duidelijk.

nu heb ik hem aan moeten sluiten via copesiet heet dat geloof ik zn ronde tulp stekkertje en die weer op scart blokje dan heb ik wel kleur beeld alleen erg onscherp in windows zelfs. als ik mce opstart kan ik alles wel aardig duidelijk zien.

weet iemand hier raad op?

nieuwste drivers al geinstal

geforce fx5200

groetjes mike
 
kheb dezelfde kaart en bij mij is dit ook zo, die kaart is niet zo goed:((kheb een breedbeeld van 82 centimeter)
 
U edele leert niet

Ik heb u al gezegd dat de kwaliteit van het beeld via composiet zeer te wensen overlaat.

Zelfs via S-video blijft het behelpen, maar hij moet het in kleur doen als je je scart stekker goed hebt gemaakt.

Heb je hem gekocht dan zou ik er mee terug gaan.

Eric.

P.S. ben op internet tegen gekomen dat er kaarten zouden zijn die het beter zouden doen, maar nog nooit echt zien werken.
 
Zelfs via S-video blijft het behelpen, maar hij moet het in kleur doen als je je scart stekker goed hebt gemaakt.

dit ben ik niet met je eens er zijn namelijk tv's die dat niet ondersteunen!

ikzelf had een oude tv en had ook dat probleem nu met een nieuwe breedbeeld kan het wel.
vraag me niet waarom maar ik had hetzelfde
 
Het is natuurlijk wel zo dat je je beeld van je TV niet moet vergelijken met dat van een Monitor.
Ga maar eens heel dicht bij je TV zitten en dan zie je allemaal rood/groen en blauwe blokjes, probeer dit ook eens bij je monitor en daar zul je dat niet zien omdat het aantal beeldlijnen van een monitor veel hoger ligt en daardoor veel scherper is.
Zodra je een film gaat afspelen zul je merken dat het er juist weer prettiger uitziet op de TV dan op de monitor van je PC, aangezien je alle compressie foutjes en dergelijke veel meer ziet op de monitor dan op de TV.

Wel kan je proberen om de resolutie van het secundaire beeldscherm ( TV out dus ) in je geavanceerd eigenschappen lager te zetten.
640 x 480 komt better uit in verhouding tot de beeldlijnen van een TV maar ik denk niet dat je hem zo laag kan krijgen, de mijne kan niet lager dan 800x600 en dat betekent dat 800 beeldlijnen samengeperst wordt naar 640 beeldlijnen op de tv.
Deze 'Interpolatie' levert onscherpte op.
 
Reactie

@ Ron (night rider)
Dan zou die een hele byzondere scart gehad moeten hebben. Bij doormij zelf gesoldeerde Scart verbindingen heb ik het nog niet mee gemaakt. Er zijn wel TV's met een scart waarbij RGB niet verbonden blijkt te zijn, dan moet je dus de kast open schroeven (niet zelf proberen als je er geen kaas van hebt gegeten)

@ paintje
Het probleem zit niet in de grote van de fluoriserende deeltjes (raster) van je beeldbuis, maar in wat jij zelf al aan gaf, het opbouwen van het beeld in 625 lijnen.
Pas wanneer een beeld digitaal wordt opgebouwd (plasma of LCD) is het tekstbeeld van Windows leesbaar. Je moet dus een scherm hebben met D-sub(VGA) of DVI connector.
 
hoi eric ja je had het me ook wel gezegt maar wist niet dat het zo erg was haha:D

onder mce zelf werkt hij wel goed dus word toch maar sparen voor zn lcd tv of tft tv of zoiets welke kan ik dan het beste hebben voor minste geld:rolleyes: haha

gr mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan