Tv Out

Status
Niet open voor verdere reacties.

J. in 't Ven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2004
Hallo,

Wie kan me helpen.

Ik heb tv out op mijn video kaart ati 9000 64mb.
Het beeld van de monitor krijg ik wel op de tv te zien, maar als ik een film wil kijken via media player of power dvd pro dan krijg ik een zwart scherm te zien.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

Alvast bedankt Joke

Laatst bewerkt:
Bekend probleem, en de oplossing is simpel.
Je hebt momenteel de clone ingesteld op Monitor+TV.
Dit moet je instellen als TV+monitor........

Groetjes,
Martin.

Ik zit met hetzelfde probleem.
Je hebt momenteel de clone ingesteld op Monitor+TV.
Dit moet je instellen als TV+monitor........
.
Martin kun je iets specifieker zijn?

Ik zie op een gegeven moment twee schermpjes met een 1 en een 2. Daaronder staat nView weergave 1 : Analoog beeldscherm

Ik weet niet wat ik moet veranderen.

In http://gathering.tweakers.net/forum...messages/482538
staat alleen iets over Overlayinstellingen en dat heb ik al geprobeerd en helpt niets.

Bedankt alvast voor degene die reageert. Katja

Laatst bewerkt:
Volgens mij staat het antwoord niet in de bovengenoemde linken.

grts Katja

Het gaat er om dat je als primair (uitvoer) apparaat de TV instelt, en als secondair de Monitor..
Ik heb zelf een nVidia kaartje, maar ik denk dat voor een Ati kaartje hetzelfde opgaat, alleen dat de benaming misschien net iets anders is.

Ter verduidelijking heb ik een screenshotje gemaakt.
http://members.lycos.nl/ijspeert/tvout.jpg

Groetjes,
Martin.

omgekeerde situatie

Bedankt voor de reactie. Ik kan de film inderdaad nu op de tv bekijken. Het is alleen zo dat nu de film als een zwart vlak op de monitor te zien is. (eerst was dus de situatie het omgekeerde)
grts katja

Het is alleen zo dat nu de film als een zwart vlak op de monitor te zien is

Yep, het is het 1 of het ander :)
Ik kijk ook meestal naar 1 scherm tegelijk......
Verders zit er ook verschil in de drivers of je "last" hebt van dit probleem, ik had dit probleem ook altijd, maar met mijn huidige drivers (5.3.0.6) heb ik er weer geen last van ...

Groetjes,
Martin.

ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het het een of het ander is met mijn nieuwe geforce fx 5600. Maar het zal wel.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie . Ik heb nog een screenshot toegevoegd.

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 60
Geplaatst door artsmak
ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het het een of het ander is met mijn nieuwe geforce fx 5600.

Dat is ook niet zo. Via de functie "kloon" zou je hetzelfde beeld tegelijk op beide schermen moeten kunnen krijgen. Lukt bij mij prima, met een iets andere Nvidia Geforce kaart.

Bijlagen

• helpmij05.jpg
    helpmij05.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 43
Als ik de zaak instel zoals op de screenshot van Buffy dan geeft een film een zwart beeld op de tv , maar een goed beeld op de pc-monitor.

Geplaatst door artsmak
Als ik de zaak instel zoals op de screenshot van Buffy dan geeft een film een zwart beeld op de tv , maar een goed beeld op de pc-monitor.

Dat probleem had ik ook nadat ik nieuwere drivers van Nvidia had geïnstalleerd. Ben weer teruggegaan naar de oudere en alles werkte weer naar behoren...

Ik kan dus of de oude driver installeren (die ik niet heb) of de situatie zo laten als nu en leven met dit ongemak?

Bedankt voor alle hulp grts Katja

Geplaatst door J. in 't Ven
Hallo,

Wie kan me helpen.

Ik heb tv out op mijn video kaart ati 9000 64mb.
Het beeld van de monitor krijg ik wel op de tv te zien, maar als ik een film wil kijken via media player of power dvd pro dan krijg ik een zwart scherm te zien.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

Alvast bedankt Joke

Het is gelukt

Allemaal bedankt voor de reactie

Geplaatst door J. in 't Ven
Het is gelukt

Allemaal bedankt voor de reactie

Mooi zo! Zou je, voor de nieuwsgierigen onder ons, misschien ook even willen vertellen hoe je het probleem hebt opgelost?

Geplaatst door artsmak
beste Buffy, mijn probleem is nog niet opgelost.
grts Katja

Weet ik, maar dat van J. in 't Ven dus wel.

Wat jouw probleem betreft: dat had ik dus ook, met de nieuwere Nvidia driver lukte het klonen gewoonweg niet, welke instellingen ik ook probeerde. Ik ben toen dus de oudere drivers maar weer gaan gebruiken, zoals ik al aangaf. Nieuwer is niet altijd beter...

Eigenschappen, instelligen, Geavanceerd,
Overlapping dan opties voor kloonmodus daar kun je kiezen voor cinema dat heb ik gedaan want hij stond daar op standaard en om dat ik nergens anders iets kon vinden van kloon heb ik dat maar geprobeerd en met succes.
Door de tips die ik kreeg dat het met kloon te maken moest hebben.

Nogmaals allemaal bedankt voor de tips :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan