tv out

Status
Niet open voor verdere reacties.

apekoppie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2003
Sinds een paar dagen kan ik niet meer overschakelen van mijn gewone beeldscherm naar mijn tv, om bijvoorbeeld een film te kijken.
Er zijn een aantal dingen aan de storing voorafgegaan, ten eerste heb ik een scanner (microtek phantom 336cx) geinstalleerd. Deze scanner is eigenlijk niet geschikt voor windows xp (zeiden de mensen van de helpdesk van microtek), maar hij wordt wel herkend en automatisch geinstalleerd en ik kan ook gewoon scannen. Alleen nu geeft hij een uitroepteken onder apparaatbeheer bij scsi & raid controllers, bij de microtek simpleSCSI miniport drivers en SCSI/RAID-host controller.

Nu had ik dit eerst niet gezien en was wat aan het zoeken geweest. Toen ik achter de computer keek was de scartkabel die tussen de computer en tv zat, bij de computer losgeraakt. Dit is waarschijnlijk gebeurt toen ik de kabels voor de scanner in de computer heb gedaan.

Nu heb ik het volgende al geprobeerd: Eerst de kabel weer plaatsen en opnieuw opstarten e.d., maar geen signaal verder.
Toen heb ik de NVDIA driver geupdate, vanaf hun site....nog steeds geen mogelijkheid om via de tv te kijken.
Toen heb ik pas bij apparaatbeheer gekeken en de scanner en die hostcontrollers en software weer verwijderd, en opnieuw geprobeerd, maar nog steeds lukt het niet om via tv te kijken.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?? Normaal als ik de tv op av stand heb en ik start de computer op dan zie je wel dat de tv signaal geeft, maar hioj blijft nu zwart....kan de kabel ook stuk zijn??

Bijlagen

• voorforum.jpg
    voorforum.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 39
Het lijkt er meer op dat je mogelijk niet de juiste driver hebt geinstalleerd of dat de instellingen van de kaart niet goed zijn.

Niet veel reacties, wellicht valt het tegen om hier een makkelijk antwoord op te geven.
Ik heb het geprobeerd met een nieuwe kabel en heb alle scanner drivers en software verwijderd...nog steeds geen signaal. Heb de nieuwste nvidia drivers en kan ook de optie 'via tv'kijken selecteren...alleen blijft hij dan op de monitor. Wat kan ik nog meer uitproberen??

Het was de kaart die stuk was. Heb er nu een radeon 9200se kaart ingestopt. Werkt allemaal nu, maar nog een vraagje. Wat zijn de juiste instellingen voor mijn tv? Hij laat alles zien en kan alles naar mijn tv 'slepen' behalve de dvd player. Hij laat dan een zwart beeld zien, niet de film dus. Als ik weer terugsleep naar monitor, speelt ie wel gewoon. Net lukte het wel maar heb met de resolutie zitten klooien, nu weer mis. En als ik hem op full screen zet dan springt hij weer terug naar monitor. Welke instellingen kan ik het best gebruiken??

om een of andere reden laat hij nu wel beeld zien op mijn tv bij de dvd player, maar als ik 'full screen selecteer dan springt hij weer naar monitor.

Is dit ook op te lossen? En hoe kan ik het beeld klonen? Ik kan die eigenschappen niet aanvinken, blijft grijs..

In de media player kan ik em inmiddels wel op full screen zetten op mijn tv....dat werkt dus. Maar die speelt geen dvd's. Ik gebruik normaal blaze dvd en heb ook winDVD 4. Bij blaza dvd kan ik niet de film op full screen zetten bij mijn tv, dan springt hij naar monitor. Is dit op te lossen?? De winDVD heeft zeker helemaal geen full screen funtie??

Hoe kan ik wel dvd afspelen met media player?? Of hoe kan ik de instellingen vranderen aan die andere progjes??

Kijk eens of het op een resolutie van 800x600 wel wil lukken.
WinDVD hoort een fullscreen funktie te hebben.
Ik zou zo ff niet weten waar, gebruik zelf WinDVD al heel lang niet meer.

Ik dacht dat je met Xp wel DVD's kon afspelen in Windows media player.
(ik ga ff zoeken/proberen)

[edit]ik kan hier met XP gewoon een DVD afspelen op de Windows media player.
Ik heb versie 9.00.00.3075.[/edit]

Laatst bewerkt:
ik heb dezelfde versie media player en als ik een dvd erin doe dan laat hij een rits ts bestanden zien.

Als ik een dvd erin doe dan begint hij niet de dvd af te spelen....maar via openen kan ik heel veel ts bestanden zien....klopt dat?

sorry een dvd afspelen lukt wel....was weer eens te ongeduldig....

maar een divx op full screen op tv lukt wel maar dvd op full screen op tv lukt niet....springt naar monitor...

Hoe kan dit????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan