tv slecht beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Berichten
261
Hoi,

wou eigenlijk me bericht aanpassen maar dat wordt zo onduiderlijk dus dan maar zo:

de antenne komt binnen in de meterkast en gaat naar de woonkamer en naar boven (met een spliter)

haal ik de splitter los en sluit de coax die van buiten kom aan op de laptop top beeld

ga ik naar de woonkamer vrij veel sneeuw
ga ik naar boven (waar die ook paar keer is verbonden naar kamer naar kamer slecht beeld

sluit ik de laptop aan op spliter dan heb ik vrij goed beeld (beetje sneeuw achtig nog)

Het gekken is wel dat de tv's wel gewoon goed werken
en de kabel die eerst in de laptop zit (verloopje) is volgens mij nooit stuk want zoals ik al zei sluit ik heb direct aan op de kabel van buiten heb ik vrij helder beeld.


MVG

DingesVanDinges
 
Laatst bewerkt:
Dan is het signaal, of te zwak, of de pluggen zijn niet goed verbonden met de coaxkabel.

Een splitter heeft eigenlijk tevens een verzwakkende werking, er zitten weerstanden in om het signaal van elkaar te scheiden, dit ter voorkoming van interferentiestoringen, de kortste kabel werkt immers als een antenne.

Beter is, indien het binnenkomende signaal al zwak is, een goede antenneversterker, niet zo'n breedbandversterker uit de bouwmarkt, maar eentje met een smalle bandbreedte, anders worden ook de storingssignalen versterkt, en dat heb men niet graag.
 
Lange Pier zei:
Dan is het signaal, of te zwak, of de pluggen zijn niet goed verbonden met de coaxkabel.

Een splitter heeft eigenlijk tevens een verzwakkende werking, er zitten weerstanden in om het signaal van elkaar te scheiden, dit ter voorkoming van interferentiestoringen, de kortste kabel werkt immers als een antenne.

Beter is, indien het binnenkomende signaal al zwak is, een goede antenneversterker, niet zo'n breedbandversterker uit de bouwmarkt, maar eentje met een smalle bandbreedte, anders worden ook de storingssignalen versterkt, en dat heb men niet graag.

Hoi,

maar toch raar dat hij het dan wel op de tv doet maar niet op de pc?
op dezelfde kabel?

MVG Tim
 
Wat is de kwaliteit van de gebruikte kabels en splitters

303165_3.jpg


of deze splitter

M-BA34.gif


Als je de onderste gebruikt zou ik deze gaan vervangen door de bovenste, in de volksmond 'metalen splitters' genoemd.

Dat er op een TV 'goed' beeld komt wil niets zeggen over het feit dat het dan op een ander apparaat ook zou moeten komen, dit is afhankelijk van de gebruikte tuner in het apparaat.
Een goede kwalteit kabels, splitters en/of signaalversterker zouden hierbij kunnen helpen.
 
dingesvandinges zei:
Hoi,

maar toch raar dat hij het dan wel op de tv doet maar niet op de pc?
op dezelfde kabel?

MVG Tim

Dat is ook afhankelijk van de kwaliteit van de kabel, elke coax kabel heeft een demping per meter kabel, vanaf zo'n 6db, voor een goede, oplopend tot wel 15db voor een slechte, indien dan het signaal al te zwak is voor die tuner in de laptop, tja, dan is de gevoeligheid van die tuneringang niet zo hoog, en van de tv's wel.

Alles is natuurlijk ook op te lossen met een A/V zender, ontvanger, en een goede antenneversterker.
 
maestro12 zei:
Wat is de kwaliteit van de gebruikte kabels en splitters

Hoi,

Het lijkt op de bovenste heel erg klein
tratec holland model t-1-11 (ongeveer de grote van de onderste plaatje)
het is er wel een met schroefdraad zeg maar.
Lange Pier zei:
Alles is natuurlijk ook op te lossen met een A/V zender, ontvanger, en een goede antenneversterker.


En zo a/v bakkie zou misschien kunnen denk alleen niet dat windows media center er mee overweg kan.

MVG

DingesVanDinges
 
Laatst bewerkt:
dingesvandinges zei:
Hoi,

Het lijkt op de bovenste heel erg klein
tratec holland model t-1-11 (ongeveer de grote van de onderste plaatje)
het is er wel een met schroefdraad zeg maar.



En zo a/v bakkie zou misschien kunnen denk alleen niet dat windows media center er mee overweg kan.

MVG

DingesVanDinges


:confused: Wat heeft WMCE ermee te maken? die A/V handeltjes zijn er ook met een coaxiale aansluiting, voor die signalen over te sturen.:thumb:
 
Lange Pier zei:
:confused: Wat heeft WMCE ermee te maken? die A/V handeltjes zijn er ook met een coaxiale aansluiting, voor die signalen over te sturen.:thumb:

Hoi,

Ja dat wist ik niet ik, omdat Windows Media Center naar kanalen moet zoeken.

Tim
 
Hoi,

Het werkt als ik het via de dvd speler doe en via een andere kabel. rood, geel, wit.

Nu ga ik het ook proberen als ik met coax de dvd aan de pc sluit

dee dvd speler versterkt ook geloof ik.

Tim
 
Laatst bewerkt:
van dvd en via coax naar computer doet hij het niet of vaag
via dvd en via geel,rood,wit naar computer werkt redelijk.

Dinges
 
Tja, een zwak signaal met storing versterken, dat geeft een sterk signaal met veel storing.:rolleyes:

Lees nog eens het bovenstaande door, je kunt het allemaal wel willen, maar de wil is ook niet sterk genoeg:rolleyes: , zet op de plaats waar de coaxkabel binnenkomt, een goede versterker, en je bent overal vanaf, hier staan er een paar.

Je moet tevens ook niet vergeten dat je, denk ik, ver van de verdeelkast afzit van de kabelexploitant, in die kabel heb je ook 6db verlies p/m.
 
Lange Pier zei:
Tja, een zwak signaal met storing versterken, dat geeft een sterk signaal met veel storing.:rolleyes:

Lees nog eens het bovenstaande door, je kunt het allemaal wel willen, maar de wil is ook niet sterk genoeg:rolleyes: , zet op de plaats waar de coaxkabel binnenkomt, een goede versterker, en je bent overal vanaf, hier staan er een paar.

Je moet tevens ook niet vergeten dat je, denk ik, ver van de verdeelkast afzit van de kabelexploitant, in die kabel heb je ook 6db verlies p/m.

Ja oke, duiderlijk
maar de versterker voor de spliter neem ik aan.
das dan voor het hele huis

en voor de laptop ga ik morgen denk ik digitalen tv kopen! veel beter denk ik

Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan