tv springt vanzelf uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hugo64

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Hallo, ik heb een PH Matcheline van 17 jaar oud.Alleen springt hij vanzelf uit (3 tot 5 sec)
daarna weer aan op ned 1.En soms kun je ongestoord een half uur kijken zonder dat er iets gebeurd.Naderhand schakeld hij zich weer uit.Misschien iets met de beeldbuis?

gr. Hugo

Zie je ook de leds knipperen? Zo ja kan dit een code zijn voor het defect. Zoek anders het chassisnummer en beeldbuis typenummer op in de tv (pas op! er kan hoge spanning op de prinplaat staan als je de stekker er uit hebt gehaald!!) en als hier voor de rest geen oplossing wordt aangedragen, kijk eens op dit forum. Daar zijn meer van deze problemen aangehaald.

Waar vind ik het chassinummer /beelbuisnummer?

hallo, ik heb diverse nummers achter op de tv staan.
o.a. 25DC2065/20R.
Wat de hoge spanning betreft op de printplaat, is het safe om hier aan te werken zonder dat ik een opdonder krijg?

Hugo

Euh.. ik had het alleen nog over het openmaken om de nummers te bekijken :) Chassisnummer staat trouwens niet aan de buitenkant van de tv, dat is vaak het typenummer. Als je geen ervaring hebt met hoge spanningen lijkt het me niet echt verstandig zelf te gaan prutsen. Je kunt misschien wel al zien of er b.v. condensators bol staan in het voedingsgedeelte. En je kunt inderdaad een flinke optater krijgen als je het hoogspanningsgedeelte aanraakt en de spanning nog niet is weggevloeid.

Laatst bewerkt:
uitvallen opgelost?

Ik heb mijn toestel eens schoongemaakt(stof zeg ik je!) , en geloof het of niet, so far, so good!
Toeval, of moet hij er toch een keer aan geloven?
Het knipperen gebeurde vrij snel achter elkaar en je hoorde tikken of een soort knetteren door spieker.Maar tot nu toe gaat het nog goed.
Afwachten dus

Hugo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan