tv storend hoorbaar in Noise cancelling hoofdtelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Ik had voorheen een Bose quit comfort 35II en nu een Sony WH-1000XM4. Ik heb tevens de Sony WH-1000XM5 even in gebruik gehad.
Met alle heb ik last dat de tv storend hoorbaar door mijn muziek komt. Ik heb op de Sony adaptive sound uit staan zoals meestal aanbevolen word om ten volle van de ruisonderdrukking te kunnen genieten. De ruisonderdrukking staat op maximum. Ik gebruik een bluetooth adapter op de pc om de muziek naar de M4 te sturen.
Wanneer ik de M4 inschakel word het gelijks stil ook als de tv reeds opstaat, maar als mijn muziek wat zachter word of ik pauzeer ze even komt de tv er door en blijft goed hoorbaar, ook als ik de muziek terug start of deze terug luider word. Ik zit 6 meter van de tv en het volume staat normaal. De M5 deed het niet beter en heb ik al retour gestuurd.
Is er dan geen manier om echt van rustige muziek te genieten als de tv aanstaat met een Noise canselling hoofdtelefoon?

Ik denk dat quit comfort precies is wat er nu gebeurt en dat je graag quiet comfort wilt ;)

In alle reclame etc word vermeld dat actieve noise cancelling alle achtergrond geluid weg filtert, je zou zelfs in een vliegtuig geen lawaai meer horen, dus lijkt het mij toch onlogisch dat ik de tv tussen de muziek hoor.

Dus je situatie is dat er iemand in de buurt zit die de TV aanheeft, en jij die niet wilt horen, maar muziek via een koptelefoon?
In dat geval draagt die persoon het beste ook een koptelefoon, dan hoeft je noise cancelling minder hard te werken.

En verder kun je het beste een 'gesloten' koptelefoon nemen (veel zijn van het open type, die laten meer achtergrond geluid door),
ook zou ik een model kiezen dat strak op het hoofd zit, waardoor geluid beter wordt buitengesloten.
Die noise canceling is alleen een elektronisch foefje dat achtergrond geluid verminderd, maar niet volledig kan weghalen.

@vandahl Met zulke opmerkingen geraak je echt verder:mad:. Begrijpend lezen is ook een kunst, de hoofdtelefoon die ik gebruik is een over ear en staat duidelijk in de vraag!

Ik denk dat je het hier idd moet gaan zoeken : Die noise canceling is alleen een elektronisch foefje dat achtergrond geluid verminderd, maar niet volledig kan weghalen. Active NC staat wel op max ?

Je hebt toevallig geen haar tussen je hoofd en oorschelpen in zodat daar het geluid langs kan glippen ?
Ik heb ook de XM4 eens opgezet in een drukke Mediamarkt, ik was was echt 'flabbergasted' van de doodse stilte die ik ervoer, maar ik heb haren van minimale lengte op mn hoofd ..

Geen haren, wel een bril, maar zonder is het resultaat net hetzelfde...De ruisonderdrukking staat op maximum

en je gebruikte bij de bose wel de instelling in het menu op de computer.
Daar kun je namlijk mee spelen wat voor jou het beste is.
Zelf heb ik de Bose ook en ik gebruik deze als de vrouw aan het winkelen is en ik ergens in het centrum op het bankje zit.
Werkt perfect geen geluid te horen an de mensen die er rond lopen en dan prten-telefoneren- noem maar op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan