TV van analoog naar digitaal; Wie weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
De techniek gaat voort, analoog wordt digitaal of je nu wilt of niet. CaiWay schakelt november 2010 over op compleet digitaal.

Ik heb op dit moment een analoge Sony/Philips installatie. Een Sony Brava met een Philips videorecorder. Loopt als een trein. Één druk op één knop en het gevraagde programma wordt opgenomen op de videorecorder en ik kan elk ander programma bekijken.

Wanneer alles digitaal wordt betekent dit dat ik voor de televisie en de videorecorder aparte digitaal naar analoog omzetters moet installeren en ook nog eens voor een televisie in de slaapkamer. Tel uit je investering! Bovendien moet je voor elk apparaat mogelijkheden verzinnen om het eenvoudig opnemen van programma's mogelijk te maken zonder te veel knoppengedruk.

Wie heeft hier al eens over nagedacht. Alle apparatuur is minder dan 7 jaar oud. Het gaat overigens niet direct om de techniek maar om een zo gemakkelijk mogelijke bediening.

Jaap
 
Tot nog toe niet veel reacties (0). Ben inmiddels aan het struinen op het internet en kom veel informatie tegen.
Ik blijk op mijn toestel DVB-T te kunnen ontvangen. Dus dat is al wat. Jammer genoeg zijn dat maar een beperkt aantal zenders. Ik ontvang zowel Amsterdam RAI als Alphen aan de Rijn. Waarschijnlijk nog meer want er komen meerdere clusters voor op het EPG-scherm.
Via de kabel komt terzijnertijd alleen DVB-C. Er wordt mij aangeraden om een buitenantenne aan te schaffen. Vanaf daar gaat dan een kabel naar......? de oude antenne-ingang??

Ook heb ik al informatie over de HUMAX iPVR-9200c want mijn toestel kan geen HD-televisie aan. Ik kan dan schakelen tussen DVB-T en het analoge signaal uit de Humax.

Hoe dit zo eenvoudig aan elkaar te breien is nog de grote vraag.

Ben geïnteresseerd in anderen met digitale ervaring.

Jaap
 
Ik heb de informatie die ik tot nu toe vergaard heb in een artikel samengevat.

In Uithoorn is het mogelijk via de kabel zowel DVB-T als DVB-C van Caiway te ontvangen. Daarnaast kan men de Amsterdamse versie van Digitenne ontvangen, dus met AT5 en NHTV.

Zie voor het complete informatie
http://home.kabelfoon.nl/~quetzal8/analoogdigitaal.pdf

Veel succes Jaap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan