tv verkleurt door hdmi-kabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter RRR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RRR

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
hallo

ik gebruik een hdmi-kabel tussen mijn laptop en tv.
dat ging erg lang goed, prima beeld en geluid. maar sinds kort gaat de tv plots over naar een verkleurd roze/blauw beeld. ik heb de tv geupdate, de drivers geupdate, de kabels eruit en erin gedaan, op een andere uitgang aangesloten etc. Maar niets helpt: om de zoveel tijd verkleurd het beeld.
Als ik dan de tv op een zender zet en dan weer naar de hdmi-uitgang schakel, dan is het beeld wel weer goed :S

hoe kan ik dit voorkomen? eerst heb ik dit probleem nooit gehad..

bedankt!

Hoi,

Dit probleem ontstaat wel eens, als het contact via de HDMI-kabel (tijdelijk) niet goed is geweest.
Probleem is echter dat dit kan liggen aan (de kwaliteit van) de kabel, maar ook aan de connector op de laptop of de tv.
Gebruik in elk geval altijd HDMI-kabels van hoge kwaliteit en geen 'aanbieding' ..... daar heb ik dan weer ervaring mee (Lidl-aanbieding) :p

@Error53

Dank voor je toelichting en 'link', jammer dat je zo'n toon aanslaat.
Voor het overige: eigen ervaring ..... daar had ik het over en tja, wat moet ik daar dan mee (een beter signaal en beeldkwaliteit bij een 'merk'-kabel i.t.t. die van Lidl ...)

Kan mijn reactie naar TS er voor de rest wel mee door?

weer vriendjes zo te zien :)

maar ik zit ondertussen nog wel met hetzelfde probleem ;)

Zit wel dergelijk verschil in misschien niet in beeld kwaliteit maar als ik een HDMI kabel koop van 4.99 verguld dan is die meestal na 3x een bocht maken geknapt.

en als je er eentje neemt van 14,95 of 20 euro is dat probleem minder.

Zo heb je dubbelen Hdmi kabels die een dubbel jasje hebben zo dat ze niet knappen of een Vrij beweegbare hdmi kabel die je gewoon kan bewegen door dat die schuin zit.

en het verschil tussen Verguld en Zilver is de weerstand.
en dan heb je nog verschillende vergulden zoals 24 karaat.

en je hebt ook nog hdmi kabels met extra snelheid zoals die van parasonic.

dus mijn hdmi kabel is plots kapot/slecht? heb geen rare dingen gedaan..

dus mijn hdmi kabel is plots kapot/slecht? heb geen rare dingen gedaan..

Als je televisie meerdere Hdmi aansluitingen heb probeer een andere aansluiting.
Als dit niet werkt probeer het dan als je een Dvd speler heb of een xbox of een playstation 3 of een ander apparaat waar een hdmi kabel in gaat op je televisie,
en kijk of die dan nog steeds verkleurd.

Zo niet dan is de aansluiting op je computer kapot.
geeft die slecht beeld bij het andere apparaat dan is het je kabel of je televisie.

dan is die meestal na 3x een bocht maken geknapt..

Dat is precies helemaal het verschil tussen goedkope en dure HDMI kabels. Alleen maakt mijn HDMI kabel van 2,95 bij de action nooit 3x een bocht. Die sluit ik aan en die komt er de komende jaren niet meer vanaf.

Die kabel van 15 of 20 euro doe je dan wel een goede koop mee. Maar dan blijft er wel over dat een kabel van 200 euro pure oplichting is. Iemand die dat tegenspreekt wil ik graag proefondervindelijk mee vaststellen dat hij ongelijk heeft.

Dat is precies helemaal het verschil tussen goedkope en dure HDMI kabels. Alleen maakt mijn HDMI kabel van 2,95 bij de action nooit 3x een bocht. Die sluit ik aan en die komt er de komende jaren niet meer vanaf.

Die kabel van 15 of 20 euro doe je dan wel een goede koop mee. Maar dan blijft er wel over dat een kabel van 200 euro pure oplichting is. Iemand die dat tegenspreekt wil ik graag proefondervindelijk mee vaststellen dat hij ongelijk heeft.

200 euro voor een hdmi kabel is ook pure oplichting.
kijk dit is zo'n kabel http://www.alternate.nl/html/produc...ce_HDMI/380685/?tn=HARDWARE&l1=Kabels&l2=HDMI

dan krijg je er een Quality certificaat bij :P kan je die aan je vrienden showen.

200 euro voor een hdmi kabel is ook pure oplichting.
kijk dit is zo'n kabel http://www.alternate.nl/html/produc...ce_HDMI/380685/?tn=HARDWARE&l1=Kabels&l2=HDMI

dan krijg je er een Quality certificaat bij :P kan je die aan je vrienden showen.

Maar dat is 15 meter. Dan gaan er hele andere faktoren spelen. Overigens vind ik het dan nog oplichting hoor, daar niet van. Maar als je 15 meter gaat overbruggen, dan is de kwaliteit zeker wel van belang.

Ik heb onlangs trouwens een kabel van 15 meter bij een maat van me neergelegd. Was 20 euro en prima beeld!:thumb:

Ben ik het mee eens. Ik kijk bij kabels altijd naar specificatie zoals dubbele afscherming, connectoren, high speed noem mar op. Daarna koop ik goedkoopste in zo'n specifiactie. Zolang je geen zware apparatuur langs de kabel hebt liggen is deze goed genoeg, heb ik ook voor 3D en nooit geen problemen http://www.kabelaanbieding.com/inde...tion=article&group_id=10000002&aid=33&lang=NL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan