TV ziet PC niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjaakInDeMaak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
Hey
Ik heb onlangs een nieuwe videokaart gekocht (Nvidia 9800 GT). Doet het allemaal prima. Maar vandaag wilde in mijn TV (Samsung LE 27S7/ LE 32S7/ LE 37S7 / LE 40S7) ik weet niet precies welke het is. Op de handleiding staan deze types allemaal, ik heb hem van iemand anders. Ik heb hierbij een hdmi kabel gebruikt. Me PC ziet de TV wel, maar de TV geeft geen beeld. Eerder heb ik een vga kabel gebruikt en als ik dat op het pc-knopje drukte dan deed hij het meteen. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Goedenavond,

welkom op Helpmij,

Vaak miet je de hdmi ingang op de tv nog melden dat er dus een pc op staat met de juiste resolutie

Windows toets + P! en kies voor Clone of Duplicate!? Op de PC en voor de TV.......

Ga op je afstandsbediening naar het knopje SOURCE.:thumb:

PC heropstarten als de TV aanstaat wil ook wel eens werken ;-)

Laatst bewerkt:
Windows toets + P! en kies voor Clone of Duplicate!? Op de PC en voor de TV.......

Ga op je afstandsbediening naar het knopje SOURCE.:thumb:

PC heropstarten als de TV aanstaat wil ook wel eens werken ;-)

Ik heb me pc al eerder opnieuw opgestart. Maar het probleem is niet dar de pc me tv niet ziet, maar nadersom. Als ik bij me scherminstellingen kijk dan zie ik ook een tweede scherm. Ook kan ik met me muis buiten me scherm van me pc verplaatsen. Het is de tv die niet werkt zoals het moet. Ik heb de hdmi-ingang al op pc gezet, maar als ik op het knopje 'pc' druk dan krijg ik zwart beeld met 'geen signaal'

Je kunt niet het beeld van je tv op je PC zetten.

[QUOTE Als ik bij me scherminstellingen kijk dan zie ik ook een tweede scherm. Ook kan ik met me muis buiten me scherm van me pc verplaatsen.[/QUOTE]

Volgens mij heb je de instellingen op Extend staan(vergroot/breid uit,mijn PC is Engels) Als je je muispijl buiten het PC scherm kunt verplaatsen zie je hem (muispijl) dan op de TV?

[QUOTE Als ik bij me scherminstellingen kijk dan zie ik ook een tweede scherm. Ook kan ik met me muis buiten me scherm van me pc verplaatsen.

Volgens mij heb je de instellingen op Extend staan(vergroot/breid uit,mijn PC is Engels) Als je je muispijl buiten het PC scherm kunt verplaatsen zie je hem (muispijl) dan op de TV?[/QUOTE]

Dat is het probleem, me tv geeft geen beeld. Waarschijnlijk staat me pc niet op Extend, omdat ik de resolutie van het 2e scherm (me tv) kan veranderen. Hij kan max op 1920-1080 zetten, wat ook de resolutie van me tv is. Zou wel heel toevallig zijn als dat niets me elkaar te maken zou hebben.

Je kunt niet het beeld van je tv op je PC zetten.

Ik heb op mijn afstandbediening een knopje waar PC op staat. Toen ik me pc via een vga kabel aangesloten had, dan hoefde ik alleen op dat knopje te drukken.

PS. Ik gebruik vista, weet niet hoe belangrijk dat is

Oke,nog eens proberen,je schrijft"Waarschijnlijk staat me pc niet op Extend".....Dat is niet erg zeker!?
Hij MOET op Duplicate(Verdubbel/Clone) staan.

Bij Vista....Ga naar het bureaublad en "klik" rechtermuisknop en ga naar Grafische Eigenschappen,daar kan je het een en ander instellen.(Bij mijn Windows 7 en rechtermuisklik staat ook "NVIDEA Control panel!!??)

Nog wat,ik heb zelf een Samsung ,daar achterop zit een aansluiting(VGA)waarbij staat "PC-IN) Dit werkt bij mij wel in tegenstelling tot de HDMI(Misschien VGA proberen desnoods met een verloop van/naar HDMI)

Oke,nog eens proberen,je schrijft"Waarschijnlijk staat me pc niet op Extend".....Dat is niet erg zeker!?
Hij MOET op Duplicate(Verdubbel/Clone) staan.

Bij Vista....Ga naar het bureaublad en "klik" rechtermuisknop en ga naar Grafische Eigenschappen,daar kan je het een en ander instellen.(Bij mijn Windows 7 en rechtermuisklik staat ook "NVIDEA Control panel!!??)

Nog wat,ik heb zelf een Samsung ,daar achterop zit een aansluiting(VGA)waarbij staat "PC-IN) Dit werkt bij mij wel in tegenstelling tot de HDMI(Misschien VGA proberen desnoods met een verloop van/naar HDMI)

Ik heb al geprobeerd hem te clonen, maar dat hielp niet. Ook heb ik het al via NVIDEA Control panel geprobeerd. Ik denk dat een verloop van vga naar hdmi wel zal werken, maar die zijn vrij prijzig. Ook is vga alleen beeld, dus ik zal dat nog een kabel voor geluid moeten kopen. Kan dan beter de hdmi kabel terug brengen, als dat kan te minste, en dan de gehele afstand met een vga kabel doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan