tvkaart geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
381
ik krijg bij als ik tv krijg op mn pc geen geluid als ik de plugstekkertjes in de geluidskaart laat zitten, ik moet er 1 (ik kies de center) in de uitgang van de tvkaart steken, maar dan heb ik dus geen 5.1 geluid als ik iets anders wil luisteren.

kan ik dit met instellingen oplossen, ik gebruik het programma pctv rave.
 
Je hebt, met onboard geluidskaartjes, meestal maar weinig opties. Of je hebt 5:1 geluid of je hebt stereo met verschillende ingangen (microfoon en line-in) Wil je zowel 5:1 geluid alsmede een aantal ingangen dan zul je een aparte geluidkaart moeten kopen met meer aansluitingen. Of je moet de digitale uitgang kunnen gebruiken om je speakers op aan te sluiten.
 
ik heb een creative live geluidskaart, en een onboard, is dat dan niet genoeg??
 
Over het algemeen kun je er slechts één gebruiken. Gebruik de Creativekaart, die heeft vast meer ingangen/uitgangen.
 
Dan kan je de pctv kaart in de computer verbinden met een kabeltje op de aux aansluiting van je geluidskaart en kan je in de instelling audio van je pctv kaart daarop aanpassen
Als je een tulp kabeltje hebt kan het ook buiten om pctv uit op line in van geluidskaart
 
de aux-ingang, dus dan heb ik alleen nog een snoertje nodig met aan beide uiteinde een "koptelefoon-plugje", tnx ik zal erna opzoek gaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan