Twain driver xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

diana1214

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2001
he hallo ik heb een scanner gekregen een scantak-12p hij draaide goed op win98 maar nadat ik xp heb geinstaleerd doet hij het niet meer. Ik heb al op verschillende site`s gekeken voor een twain driver maar zonder resultaat wie kan mij helpen?

Ik kan de mijne niet vinden kon jij dat dan wel !!! ik heb een scantak 12p die zie ik niet staan.
nog heel even wat anders als ik alle software instaleer dan geeft hij ook een melding als ik m n camera wil gebruiken bij het programmatje photo express : failed to get usb device file name het is een heel ingewikkeld verhaal maar m n camera doet het ook alleen als ik dat programmatje van mn scanner heb want ik moet iets om kunnen zetten dat ik ook m n camera kan gebruiken dat kon ik dus altijd doen bij scanoffix maar ja die doet het niet wie kan mij nog meer helpen????????
Groetjes Diana

!!!!!1

ik heb er een gedownload maar ja die doet het dus niet als ik die aan klil krijg ik gelijk de melding een fout raport verzenden word er gek van heb ik altijd weer he maar ja ieder geval bedankt en ik ga nog wel even zoeken doeiiiiiii Diana

he hallo ben ik weer ik ben er achter gekomen dat het niet aan mijn scanner licht maar aan mijn digitale camera Dimera 350c model no DC3300 ik krijg de meldin Gailed to get usb device??????? wie kan mij helpen ik weet niet hoe ik het op moet lossen?????????

Wanneer krijg je die foutmelding? Bij het doen van wat? In je voorlaatste bericht was er sprake van een foutmelding. Als je op details klikt, krijg je de hele foutmelding te zien. Wat staat daar?

Ik vond hier een driver die ook geschikt is voor NT. Misschien doet die het ook op XP:
http://www.hiro-gmbh.de/support.htm

(Wellicht had je die al gedownload, weet dat niet).

Oh ja, die Scantak: wordt die op de USB aangesloten?

Groetjes,
Bennie

dimera

nou ik kan het haast niet geloven maar het is me gelukt ik moest nog een stuurprogramma hebben en die heb ik nu gelukkig toch bedankt Groetjes Diana

nou ik dacht dat hij het deet maar m n camera doet het nu wel en m n scanner nog niet ik heb een scantak 12p scanner ik heb het programmatje scanoffix er bij zitten maar die doet het dus helemaal niet wie weet de oplossing !!!!!!!

Nog maar een keer: wordt die scanner op de USB aangesloten? En had je die driver al geprobeerd uit mijn vorige bericht?

Groetjes,
Bennie

he hallo ja sorrie dat ik niet meer reageerde maar word er onderrand echt gek van weet niet meer wat ik kan doen om achter de goeie driver te komen
ik heb dat bestantdje gedownload maar hij doet het niet waar moet ik die eigenlijk instaleren gewoon bij dokumenten en een nieuwe map aan maken of moet ik dat op die scanoffix cd zetten?? en nee mijn scanner gaat niet op een usb kabeltje gaat via mijn printer groetjes Diana

Dat bestand kan je gewoon downloaden en er dan op dubbelklikken. De rest gaat vanzelf.

Ik denk overigens dat het probleem zit bij bij de printer, d.w.z het "doorlussen". Probeer de scanner direct aan te sluiten op de PC (zonder tussenkomst van de printer). Start dan de PC op met de scanner aangesloten. Komt er een hardware-wizard in beeld? Mogelijk moet je dan de printer-instellingen in de BIOS wijzigen.

Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

Ga de menu's langs en kijk naar de LPT-poort. Je ziet dan staan: normaal, EPP\ECP, bi-directioneel, etc.

Het is dan een kwestie van steeds één van deze instellingen uit te proberen. Hopelijk is bij een van die instellingen Bingo. Als de Hardware-wizard in beeld komt, installeer je de drivers.

Groetjes,
Bennie

re hallo

ja maar hij heeft het altijd gedaan en hij loopt ook van mijn scanner naar m n computer maar ook van m n printer naar m n computer ik heb er niet veel verstand van maar denk niet dat het anders kan en waar moet ik dan presies kijken als ik in dat programa (bioz)zit ik ben een leek wat dat betreft alvast bedank groetjes Diana

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan