twain fout tijdens ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tilburger

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
ik heb een usb flatbed scanner, een tijdje met plezier mee gewerkt, TOT VANDAAG.......

Hij geeft telkens de foutmelding, wanneer ik wil scannen, met twain fout tijdens ophalen, probeer het opnieuw.

Dus wat heb ik zelf al geprobeerd:
software verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
in het configuratiescherm alle usb aansluitingen verwijderd en opnieuw opgestart.
Verder weet ik het ook niet meer.......wie weet het ? Ik heb de foutmelding als bijlage toegevoegd.

Bijlagen

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    6,6 KB · Weergaven: 75
Van deze site - canon scanner-
http://www.kieskeurig.nl/nl/review.nsf/id/99AB0E5E95ED27C4C1256C660057D15D.htm
Wanneer je de scanner hebt gekocht, dan bespaar je heel erg veel moeite om eerst het aanvullende handleidingen heel goed door te nemen. Fouten waar ik het begin tegen aan liep waren: - Kreeg TWAIN fout omdat ik binnen het programma de scanner niet had geselecteerd. Ook al had ik maar keuze uit 1 scanner. - USB 1.1 bleef geinstalleerd dit terwijl ik dacht dat ik USB2.0 interface had. Ik had alleen nog geen driver geinstalleerd. Zoeken op de USB chipset (indien op moederbord) in www.google.nl geeft de juiste site. - het leek erop dat ik in het begin geen hogere uitvoerresolutie dan 1200 kon kiezen. Gewoon handmatig invullen !

:cool:

Kreeg TWAIN fout omdat ik binnen het programma de scanner niet had geselecteerd. Ook al had ik maar keuze uit 1 scanner. - USB 1.1 bleef geinstalleerd dit terwijl ik dacht dat ik USB2.0 interface had

Ook als ik meteen wil scannen via de software van het apparaat krijg ik deze fout, dat is het vreemde, en eerst heeft hij het altijd gedaan.

het is opgelost. Vanuit een ander programma (PSP) de scanner geactiveerd en toen deed hij het wel. Nu werkt het weer in alle gevallen. VREEMD maar het is opgelost dus wat maakt het nog uit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan