tweak UI - windows XP ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Beste medecomputeraars.
Bij Microsoft kun je het programma Tweak UI downloaden. Geen probleem. Installeren. Geen probleem. Aanpassen van de Autologon. Geen probleem.
Alleen na het afsluiten van de pc en later weer opstarten, dan houdt windows / tweak toch niet de instellingen vast van het automatisch opstarten zonder het schermpje waar het wachtwoord moet worden ingevoerd, te tonen.
Weet iemand hoe deze instellingen wel kunnen worden bewaard.

Wat ik wil is bij het opstarten van de pc Niet mijn gebruikersnaam en wachtwoord behoeven in te vullen.
Dit kan met tweak worden ingesteld. Alleen op de een of andere manier blijven de instellingen niet bewaard.
Daar wil ik graag een oplossing voor.
Ik heb dus meerdere gebruikers op dezelfde pc, maar wil dat automatisch wordt ingelogd op 1 account.
Dit is mij reeds eerder gelukt met Tweak UI maar op de een of andere manier wordt dit niet onthouden.

Bij voorbaat dank
babybox

Daar heb je TweakUI toch helemaal niet voor nodig? Ik hoef op mijn thuisPC bij het opstarten geen naam en wachtwoord in te vullen, maar heb geen TweakUI gebruikt. Je kunt het gewoon aanpassen via Start -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts, als ik me niet vergis. (Zit nu even niet achter een XP-machine dus kan het niet controleren.)

Geplaatst door buffy
Daar heb je TweakUI toch helemaal niet voor nodig? Ik hoef op mijn thuisPC bij het opstarten geen naam en wachtwoord in te vullen, maar heb geen TweakUI gebruikt. Je kunt het gewoon aanpassen via Start -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts, als ik me niet vergis. (Zit nu even niet achter een XP-machine dus kan het niet controleren.)

Nee dit is helaas niet de manier. Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat na het aanzetten van de pc (de stap dat je kunt kiezen uit verschillende gebruikers-accounts wordt overgeslagen en je direct een account "binnen"gaat waardoor je dus niet hoeft te klikken op een bepaalde account. Dit kun/kon je aangeven in Tweak UI, maar dit heb ik gedaan echter bij het opstarten van de pc, is "hij" dit weer helemaal "vergeten". dwz de stap dat het klikken wordt overgslagen.

Via configuratie-scherm kan dit niet

Het kon namelijk wel, maar heb recent nog windows opnieuw geinstalleerd en dus waarschijnlijk iets met de instellingen is er veranderd.

Hoop dat jullie me begrijpen en kunnen helpen:)

ps. de link die je stuurde is ook goed, maar daar wordt er evenmin goed begrepen wat de vraag is.

groeten babybox.

Geplaatst door babybox
Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat na het aanzetten van de pc (de stap dat je kunt kiezen uit verschillende gebruikers-accounts wordt overgeslagen en je direct een account "binnen"gaat waardoor je dus niet hoeft te klikken op een bepaalde account.

Zo begreep ik het precies. Bij mij gaat het ook zo: ik zet mijn pc aan, hoef nergens op te klikken, hoef geen gebruikersaccount te kiezen, maar ga gewoon meteen naar mijn bureaublad toe. Dat is toch wat je wilt? Zo is het bij mij dus en daar heb ik nooit TweakUI of een ander tooltje voor gebruikt. Dit moet dus gewoon in XP kunnen worden ingesteld.

Dat het bij Bart in dat andere topic niet werkt is voor mij (en voor Crash denk ik ook) een raadsel.

Normaal gesproken ga je naar start, uitvoeren, daar tik je control userpasswords2 in. Daar klik je op het account dat moet starten en dan haal je het vinkje bovenaan weg. Je klikt op toepassen en je start opnieuw op.

Dit is de normale procedure die over het algemeen goed werkt.

Ik heb lange tijd hetzelfde probleem gehad als babybox: hoe ik ook probeerde van het inlogscherm af te komen (onder andere met tweak UI), na één keer opstarten zonder inlogscherm, was het vervolgens weer terug. Tot ik een halfjaar terug of zo een update ophaalde van de Windows Virtual Machine (ik geloof tenminste dat het dat was), toen was het probleem plotseling opgelost en heb ik dat inlogscherm nooit meer gezien. Vreemd maar waar.

Arthur

Geplaatst door Arthur de Smet
Ik heb lange tijd hetzelfde probleem gehad als babybox: hoe ik ook probeerde van het inlogscherm af te komen (onder andere met tweak UI), na één keer opstarten zonder inlogscherm, was het vervolgens weer terug. Tot ik een halfjaar terug of zo een update ophaalde van de Windows Virtual Machine (ik geloof tenminste dat het dat was), toen was het probleem plotseling opgelost en heb ik dat inlogscherm nooit meer gezien. Vreemd maar waar.

Arthur

Dat zal Java Virtual Machine geweest zijn... Klinkt vreemd inderdaad maar ik heb zo'n zelfde verhaal meegemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan