Tweakersnews of toch niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen010

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Goedenavond,

Bij KPN heb ik Internet en Bellen met een downloadsnelheid van 8Mb. Ik heb daarbij een abb bij tweaknews van 20 Mb downloadsnelheid (8 threads van 2,5 mb)

Nu dacht ik dus via tweaknews snel te kunnen downloaden, maar als of ik nu via KPN (drie threads) of Tweaknews (8 threads) download met Newsleecher, de snelheid blijft hetzelfde. (zo'n 840 Kb)

Naar mijn mening heb ik Newsleecher goed ingesteld of zie ik iets over het hoofd. Of 'knijpt' KPN af?

je kan natuurlijk nooit over het limiet van je provider heen, maar 8 mbit hoort 1 mbyte = 1024 kb(yte) te zijn alleen is kpn niet zo netjes als het gaat om downloadsnelheden.
mooi voordeel is natuurlijk wel de extra lange retentie

dank je wel voor je antwoord.

Wat ik begrijp is dat je dus nooit over je providersnelheid heen kunt, dus het abb bij tweaknews is mbt de snelheid dus weggegooid geld maar qua retentie weer beter in vergelijking met kpn.

Kan ik dan niet beter mijn abb bij KPN upgraden (naar 20 Mb) en tweakers opzeggen.

je kan je abbo upgraden inderdaad, maar de standaard nieuwsgroepen van kpn halen maar tot 800-900 kb/s oom op het snelste abbo.
wij hebben kpn extra? die van 16 mbit/s maar we halen maar mat 800 kb/s binnen tegen over de 1,7 mb van hitnews proefabbo. en de retentie van kpn is helemaal waardeloos met ongeveer 15 dagen

Je zult inderdaad niet snel hoger uit komen met je download van een 800 tot 1000 kb/ps/
Dit is al een redelijke snelheid, iedereen garandeert meer maar behalen dit nooit.
Downloaden is van vele factoren afhankelijk en de grootste factor is wel de upload snelheid van de aanbieder. Daar je deze nooit weet kun je geen antwoord krijgen op de download snelheid.

Ik zelf draai p2p, behaal de ene keer een download van 15 tot 22 Mbit/ps en de andere keer kom ik ook niet hoger als een 500 tot 1000kb/ps.

Deze manier van downloaden bied een hoop pluspunten wat betreft het dicht houden van je portemonnee maar vraagt soms geduld bij het uitoefenen.

grtjs jjw

Dank je voor jullie antwoorden.

Ik denk dat ik tweakers opzeg en KPN upgrade naar 20 Mb. Daar heb ik dan niets aan voor de nieuwsgroepen maar wel voor de overige internetdingen.

Tweakers is 7,95 p/m en de upgrade kost me een tientje meer. Dus per saldo betaal ik dan zo 2 euro meer.

Retentie is dan maar 15 dagen, maar eventueel kan ik bij tijd en wijle een 30 dagen abb doen bij Eweka als ik wil downloaden dat er al langer dan 15 dagen opstaat.

Ik heb internet + bellen. TV heb ik niet, heb ik geen belang bij, boeit me niet meer. En dan word de spoeling dun voor een abb. Bij ziggo kun je volgens mij niet meer internetten + bellen (dus zonder tv)

Nou volgens mij kun je wel een los abo nemen voor telefonie en internet bij Ziggo maar verhoudingsgewijs betaal je dan net zo duur zo niet wel meer als een alles in 1 pakket.
Betaalde download servers zijn een geweldige uitvinding, je haalt bijna altijd een goed download binnen, weinig corrupte downloads, weinig last van ellende in de files die je binnen haalt omdat alles goed word na gekeken door de server maar een nadeel, je betaald een bedrag voor een snelheid die je nagenoeg nooit haalt, zo en zo idd kun je al niet boven de snelheid van je provider komen, de meeste mensen hebben een lagere down snelheid als dat ze bij de betaalde download server hebben, zonde van je geld. Er zijn gelukkig ook zat alternatieve, ik mag ze niet noemen maar je zult ze zelf ook wel weten.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan