Tweaking Device 2 (TD 2)

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.I.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.I.

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2002
Hallo mensen,

ik wil misschien zo'n Tweaking Device 2 (TD 2) kopen, om mijn amd athlon XP 1800 te unlocken. Maar werkt dat ding wel op een ATHLON XP omdat die TD 2 al aardig oud zijn.

link: http://www.ocshop.nl/ dan bij products en dan tweaking gear.
Alvast Bedankt
Greetz
A.I.

Wat voor proc heb je? Als het een Palomino is, is het de moeite van het unlocken niet waard. Als je een palomino hebt kun je ipv dit ding beter een nieuwe (tbred) processor kopen (standaard unlocked)

Heb je al een mailtje gestuurd naar oc-shop? Daar weten ze het wel denk ik

Voor een Palomino Athlon XP heb je een speciale unlockingskit nodig. De vraag is echter of het de prijs (€ 10-25) wel waard is, de Palomino's zijn toch amper over te klokken.. Het enige wat je kan bereiken met het unlocken is dat je een hoge FSB kan draaien, wat de prestaties enigzins ten goede komt natuurlijk.

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb inderdaad een palomino core. Kan ik inderdaad beter zo'n nieuwe processor kopen, ik heb er weleens over gelezen, dus al die TBRED zijn unlocked, wel handig.
Greetz
A.I.

Inderdaad, een 1700 à 2100+ met Thoroughbred core moet je hebben, goedkoop en klokt als een gek over. Wel zorgen dat je een goede stepping hebt.

Heb ik gelezen dat iemand zijn 1700xp tot 3 ghz heeft overgeclockt, dat is overdreven dat moet je extreem goeie waterkoeling hebben. Anyways ik keek net op tweakers.net bij pricewatch zijn al die amd athlon xp's TBRED? want dan heb je onder de 100 euro al een. Zijn die bartons die binnenkort uitkomen ook standaard geunlocked?
Greetz
A.I.

Barton's zijn niet allemaal zo goed over te klokken, ze zijn nl redelijk recent, er is dus weinig ervaring mee bij AMD. En hoe meer ervaring, hoe minder productiefouten en hoe hoger hij kan.

En de koeling maakt daar niet superveel voor uit.. Iedereen denkt steeds maar dat waterkoeling extreem is, maar dat is het zeker niet. Je moet iig niet verwachten dat je veel hoger zal kunnen overklokken :)

Het is inderdaad een Athlon met Tbred (= Thoroughbred) core die je nodig hebt. Maar niet willekeurig eentje, er is één stepping die goed over te klokken is, de stepping waarbij 'JIUHB' of 'AIUHB' staat op het stickertje op de CPU. Lees dit maar eens door:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/738212

ok, ik snap het een beetje die stepping is dus de kwaliteit van de cpu. Stel dat ik een amd athlon 2000xp wil kopen moet ik dan een kopen met het type nummer JIUHB of AIUHB dan zit je goed, ik heb een gigabyte 7dxr met de laatste bios versie.
greetz
A.I.

Het beste resultaat bereik je met een 2100+ AIUHB.

Bedankt voor de snelle reactie steve.
Ik zal kijken als ik dit type kan krijgen.
Greetz
A.I.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan